- Autor
- Stachowicz Hieronim
- Tytuł
- Marketing w zarządzaniu strategicznym banku
Marketing in the Strategic Management of a Bank - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (2), 1999, nr 811, s. 260-273, bibliogr. 15 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Marketing, Marketing bankowy, Marketing strategiczny, Zarządzanie bankiem, Zarządzanie strategiczne
Marketing, Bank marketing, Strategic marketing, Bank management, Strategic management - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie (na podstawie literatury przedmiotu) problemów związanych z całościowym spojrzeniem na bank jako samodzielny podmiot gospodarczy, prowadzący "grę rynkową" w turbulentnym otoczeniu, na bank wypracowujący strategie zawierające się w układzie: organizacja - otoczenie; przy całej złożoności zagadnień dotyczących klasyfikacji strategii i sprzężeń zwrotnych między nimi w ujęciu epistemologicznym (poziomów zarządzania w banku), na miejsce marketingu w całościowym systemie zarządzania w banku i ewolucji rynków w kierunku globalizacji oraz wynikające stąd zmiany form konkurencji.
W rozważaniach przedstawiono zagadnienia dotyczące analizy otoczenia zewnętrznego, dotychczas raczej niedoceniane przez kadrę kierowniczą, m.in. ze względu na większą trudność jej prowadzenia i znaczne koszty, w tym wynikające z konieczności korzystania z pomocy konsultantów. (fragment tekstu)
The aim of this paper is to present the problems associated with the holistic view of the bank, as an independent business unit which conducts market operations in a turbulent contest. The paper is based on relevant literature. The bank developing strategies within the system: organisation - environment; bearing in mind the complexity of the problems of classifying strategies and their feedback in the epistemologie sense (the levels of a bank management), the place of marketing in the holistic system of a bank management and the evolution of markets towards globalization and the resulting changes of competition forms. (original abstrct) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Arnold D.R., Smith G.D., Bizzell B.G.: Strategy and Business Policy Houghton Miffin Company. Boston 1985.
- Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE 1997.
- Klasik A.: Planowanie strategiczne. Warszawa: PWE 1993.
- Krogh H.: Blick nach vorn. "Manager" 1995 nr 11.
- Korenik D.: Zarządzanie strategiczne w banku. "Bank" 1996 nr 11.
- Krupski R.: Elementy zarządzania strategicznego. Wrocław - Warszawa - Kraków: PAN 1996.
- McNaughton D.: Zarządzanie nowoczesnym bankiem w okresie zmian. Warszawa: FWIB 1995, t. I.
- Obłój K.: Koncepcja strategii organizacji. "Przegląd Organizacyjny" 1988 nr 11.
- Obłój K.: Strategie sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1996.
- Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Warszawa: PWE 1994.
- Schroeder J.: Badania marketingowe rynków zagranicznych. Poznań: AE 1996.
- Spillard P.: Organization for Marketing. [w:] The Marketing Book Butterworth Heinemann Ltd. 1994.
- Strategor: Zarządzanie firmą. Warszawa: PWE 1996.
- Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWE 1995.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol