- Autor
- Pilarski Stanisław (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Tytuł
- Rozwój zrównoważony jako strategia funkcjonowania przedsiębiorstwa
Sustainable Development as a New Look at the Strategy of a Company - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 450-455, tab., bibliogr. 12 poz.
- Słowa kluczowe
- Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Company development strategy, Enterprise sustainable development, Enterprise management - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Podjęto próbę zarysowania koncepcji zrównoważonego rozwoju, jako nowego spojrzenia na funkcjonowanie przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej. Poszukując spójności w podejściu do strategii zrównoważonego rozwoju w procesie zarządzania przedsiębiorstwem zidentyfikowano kluczowe jej elementy, wskazano główne uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne jej wdrożenia, jako elementu umożliwiającego rozwój firmy w dobie globalizacji. (abstrakt oryginalny)
This paper aims to outline the idea of sustainable development as a new look at the functioning of a company in the European Union. While searching for cohesion in the approach to the strategy- of balanced development in the process of a company management, there have been identified its key elements. The main conditionings of its implementation, both external and internal, have been also indicated, as the element allowing for the development of a company in the time of globalization. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Bolier D. 1999: Mierzyć wyżej. Historie 25 firm. które osiągnęły sukces, łącząc skuteczne zarządzanie z realizacją misji społecznych. Business Press. Warszawa. 3-5.
- Cgappell T. 1998: Dusza biznesu. O umiejętności łączenia korzyści własnej z dobrem ogólnym. Studio Emka, Warszawa. 24-27.
- Henderson H. 1996: Building a Win-Win World: Life Beyond Global Economic Warfare. McGraw Hill Books, 78-81.
- Hawken P., Lovins A., Lovins L.H. 1999: Natural Capitalism. Creating the Next Industrial Revolution. Little Brown & Co. 64-66.
- International Chambers of Commerce 1992: The Business Charter for Sustainable Development, 34-36.
- McIntosh M., Leipziger D., Jones K., Coleman G. 1998: Corporate Citizenship. Successful strategies for responsible companies, Financial Times Pitman Publishing. London, 23-29.
- Norman W., Mc Donald C. 2003: Getting to the Bottom of Triple Bottom Line. Business Ethics Quarterly 1:2. June 15. 46-52.
- Handy C. 1999: Głód ducha. Poza kapitalizm. Poszukiwanie sensu w nowoczesnym świecie. Wydawnictwo Dolnośląskie. Wrocław. 44-46.
- Santorski J. 1998: Sukces emocjonalny. Inteligencja emocjonalna w miłości i w pracy. Wyd. Jacek Santorski & Co. Warszawa. 36-42.
- Rok B. 1999: Merging Mission and Market. [W:] Profits for Nonprofits, ed. L. Davis, N. Etchart. NESsT, Santiago. 17-23.
- Rok B. 2001: Zarządzanie odpowiedzialnością społeczną. Centrum Etyki Biznesu. Warszawa, 26-31.
- Zadek S., Pruzan P., Evans R. 1997: Building Corporate Accountability. Earthscan Publications Ltd. London, 37-39.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol