BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szafrańska Monika (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Tytuł
Lojalność małych i średnich przedsiębiorstw na rynku usług bankowych
The Loyalty of Small and Medium Enterprises on the Market of Bank Services
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 517-520, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Rynek usług bankowych, Banki spółdzielcze, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Lojalność przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Banking services market, Cooperative banks, Small business, Company loyalty, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań dotyczące określenia poziomu lojalności klientów banków spółdzielczych z sektora MSP oraz czynników, które kształtują tę lojalność. Omawiana grupa klientów charakteryzuje się wysokim poziomem lojalności (wskaźnik lojalności 96,0%). Analiza wskazuje również, że wybór placówki bankowej przez klientów z grupy małych i średnich przedsiębiorstw determinowany jest jej lokalizacją. (abstrakt oryginalny)

The paper aims to determining the loyalty level of cooperative bank customers from SME sector and the factors determining their loyalty. Based on the research may be stated that the analyzed group of subjects are characterized by a high level of loyalty (loyalty ratio 96%). The main reason for which the respondents were choosing this particular Bank was the fact that prior to the opening current account for their businesses they used to keep private accounts at the same bank (38.2%). Almost all pointed the price of bank products as a most important. Less importance was paid to the distance from the bank, availability of bank services on Saturday, flexibility in relations with customers or recommendation of friends. The results of the research suggest that for a majority of respondents the researched bank was the only bank institution which products they were using in 2001 (85.5%). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grzybek M. 2007: Uwarunkowania lojalności według jej typów oraz ekonomiczne i marketingowe efekty lojalności. Handel wewnętrzny, Nr specjalny czerwiec, 27-32.
  2. Korcnik D. 2002: Konkurencyjność i konkurencja banków polskich od lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  3. Szczepaniec M. 2007: Wielkość firmy a wzorce korzystania z usług bankowych. Bank i Kredyt, Nr 7 , 44-54.
  4. Smyczek S. 2003: Metody badania lojalności konsumentów. [W:] Marketing bankowy - doświadczenia i perspektywy. WSZiM. Warszawa, s.71-86.
  5. Wilmańska-Sosnowska S. 2007: Satysfakcja i lojalność jako wyznacznik kompetencji marketingowych współczesnego przedsiębiorstwa. Handel wewnętrzny, Nr specjalny czerwiec, 16-21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu