BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szopiński Wiesław (Uniwersytet Rzeszowski), Kuźniar Wiesława (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Wybrane instrumenty walki konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych na przykładzie woj. podkarpackiego
The Chosen Instruments of Competitive Activities of Trade Enterprises on the Example of Podkarpackie Province
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 526-530, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Strategia konkurencji, Instrumenty konkurencji, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Commercial enterprises, Competition strategy, Instruments of competition, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Województwo podkarpackie
Subcarpathian Voivodeship
Abstrakt
Opracowanie przedstawia rozważania dotyczące działań konkurencyjnych przedsiębiorstw. Zjawisko to zostało od strony empirycznej zaprezentowane na przykładzie wybranych firm handlowych działających na terenie województwa podkarpackiego. (abstrakt oryginalny

In the paper there was taken an attempt to show the influence of marketing strategies on increasing competitiveness of trade enterprises. These issues were enriched by results of survey research conducted among owners of retail units on the Podkarpacie area. The analyses point out, that trade enterprises creating competitive advantage use a wide variety of marketing tools. The conducted theoretical and empirical analysis enables stating, that the raised issues are extremely important and actual. The characteristic of market economy is competitive struggle and it 's natural course cannot be stopped. Entrepreneurs, who are not able to rise to a challenge will he out of a "game", thus the only chance to survive is in continuous adjusting to changing market needs and building stable competitive advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P.F. 1992: Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa, 42.
  2. Kuźniar W., Hajduk G. 2002: Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce i woj. podkarpackim na tle sieci handlowej w Unii Europejskiej. Wyd. WSAiZ w Przemyślu. Przemyśl. 18.
  3. Pierścionek Z. 1994: Strategie rozwoju firmy. PWN. Warszawa. 55.
  4. Wrzosek W. 2002: Funkcjonowanie rynku. PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu