- Autor
- Włodarczyk Adam (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
- Tytuł
- Zarządzanie konkurencyjnością w przedsiębiorstwach rolno-spożywczych
Management of Competitiveness in Agri-Food Enterprises - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 564-568, rys., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo rolno-spożywcze
Competitive advantage, Enterprise competitiveness, Agri-food company - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule przeprowadzono próbę oceny wybranych aspektów zarządzania konkurencyjnością w przedsiębiorstwach rolno-spożywczych. Na podstawie badań empirycznych dokonano identyfikacji skali oraz zakresu oddziaływania na poszczególne składniki systemu zarządzania konkurencyjnością, oceniono rolę czynników decydujących o konkurencyjności oraz, stosowane instrumenty konkurowania w badanych przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
The paper identifies and examines some of the major issues which are important in competitiveness management and its role in enterprises as well as the results of primary survey carried in agri-food enterprises concerning an assessment of particular competitiveness management subsystems significance ensuring their improvement thus influencing competitive processes. Moreover that paper presents the opinions of entrepreneurs concerning the main factors in competitiveness potential developing, competitive advantages, competition instruments use and competitive position measures. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Adamowicz M. 2003: Polityka ochrony konkurencji a konkurencyjność w kompleksie rolno-żywnościowym [W:] Możliwości poprawy konkurencyjności agrobiznesu. Wydawnictwo AR. Lublin, 20.
- Bratnicki M. 1999: Kompetencje a konkurencyjność przedsiębiorstwa. [W:] Konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyzwań XXI wieku. Wrocław. Wyd. AL, 373.
- Faulkner D. Bowman C. 1996: Strategie konkurencji. Gebelner i S-ka. Warszawa, 44.
- Gorynia M. (red.) 2002: Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie polski do Unii Europejskiej. AE Poznań. 73-74.
- Kaleta A. 1999: Strategia konkurencji jako warunek konkurencyjności przedsiębiorstw polskich: konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyzwań XXI wieku. Wyd. AE Wrocław. 187.
- Pierścionek Z. 2003: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN. Warszawa, 199-203.
- Porter M.E. 2001: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
- Stankiewicz M.J. 2002: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Dom Organizatora, 89-90.
- Silverman B.S., Nickerson J.A., Freeman J. 1997: Profitability, Transactional Alignment and Organizational Morality in US. Strategie Management Journal, vol. 18, 31.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol