BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kwaśnicka Halina (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Algorytmy ewolucyjne w grach menedżerskich
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 815, s. 96-109, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy z baz danych
Słowa kluczowe
Algorytmy, Gry komputerowe, Materiały konferencyjne
Algorithms, Computer games, Conference materials
Abstrakt
Wraz z szybko rosnącą popularnością algorytmów ewolucyjnych zwiększa się zakres tematyczny ich zastosowań. Programowanie gier jest niewątpliwie jedną z dziedzin, którą pasjonują się młodzi informatycy. Do zaprojektowania dobrej, dydaktycznej gry menedżerskiej konieczna wydaje się współpraca informatyków ze specjalistami od modelowania rynku i strategii rozwoju firm. Pierwsze doświadczenia z wykorzystaniem szeroko rozumianych algorytmów ewolucyjnych do projektowania gier menedżerskich są zachęcające. Interesujące byłoby zaprojektowanie gry menedżerskiej, w której poszczególne firmy (agenci zajmujący wspólny rynek) mogłyby kierować się różnymi strategiami. Wtedy, poza zadaniem dydaktycznym, można byłoby wykorzystać grę do testowania i analizowania zachowania się poszczególnych strategii na różnych rynkach, np. gdy inne firmy kierują się takimi samymi strategiami, na zróżnicowanym rynku itp. Etapem wstępnym do opracowania takiej gry powinno być określenie (zdefiniowanie) różnych strategii, jakimi mogą posługiwać się firmy na konkurencyjnym rynku. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bolc L., Cytowski J.: Metody przeszukiwania heurystycznego. Tom I i II. PWN, Warszawa 1989.
  2. Dąbrowski T.: Konstrukcja funkcji oceniającej w grach logicznych za pomocą algorytmów genetycznych. Praca magisterska. Wydziałowy Zakład Informatyki, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1998.
  3. Goldberg D.E.: Algorytmy genetyczne i ich zastosowania. WNT, Warszawa 1995.
  4. Holland J.H.: Adaptation in Natural and Artificial Systems. The University of Michigan, USA 1975.
  5. Kot W.: Konkurencja firm na rynku - gra symulacyjna. Praca magisterska. Wydziałowy Zakład Informatyki, Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1997.
  6. Kozieja R.: Zastosowanie algorytmów genetycznych w modelowaniu ekonomicznym: poszukiwanie optymalnej strategii gry kierowniczej. Praca magisterska. Wydziałowy Zakład Informatyki, Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1997.
  7. Kwaśnicka H.: Obliczenia ewolucyjne w sztucznej inteligencji. Praca złożona do druku w Oficynie Wydawniczej PWr. 1999.
  8. Kwaśnicka H.: K-Model - An Evolutionary Algorithm With New Schema of Representation, praca przyjęta do druku w materiałach konferencyjnych CIMAF'99, Havana 22-26.03.1999, Kuba.
  9. Kwaśnicki W.: Knowledge, Innovation, and Economy An Evolutionary Exploration. Cheltenham, UK 1996. Brookfield, US: Edward Elgar Publishing Limited (pierwsze wydanie: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1994).
  10. Kwaśnicki W., Kwaśnicka H.: Market, Innovation, Competition. An Evolutionary Model of Industrial Dynamics. "Journal of Economic Behavior and Organization", vol. 19,1992, s. 343-68.
  11. Nelson R.R., Winter S.G.: An Evolutionary Theory of Economic Change. Harvard University Press, Cambridge, MA 1982.
  12. Nowicki A.: Analiza możliwości wykorzystania ewolucyjnego modelu rozwoju przemysłu do modelowania postępu technicznego w symulacyjnej grze menedżerskiej. Praca magisterska, Wydziałowy Zakład Informatyki, Politechnika Wrocławska 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu