BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koniorczyk Grażyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Marketing dla rynków o najniższych dochodach - część I : potencjał i innowacyjność rynków o niskich dochodach
Marketing to Low-income Markets - Part I : Potential and Innovativeness of Low-income Markets
Źródło
Marketing i Rynek, 2011, nr 10, s. 2-6, tab.
Słowa kluczowe
Marketing, Innowacyjność, Rynki wschodzące
Marketing, Innovative character, Emerging markets
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu rozważania koncentrują się na tzw. podstawie globalnej piramidy ekonomicznej (BOP), czyli dolnym rynku o najniższych dochodach. Wskazuje się, że obsługa rynków najbiedniejszych stanowi duże wyzwanie dla międzynarodowych korporacji i lokalnych przedsiębiorstw, które muszą pokonać wiele przeszkód, w tym najważniejsze: barierę ograniczonej siły nabywczej indywidualnych konsumentów oraz geograficznego, gospodarczego i kulturowego dystansu. Jednak zdaniem C.K. Prahalada komercyjne organizacje mogą osiągać satysfakcjonujące zyski z obsługiwania rynków niezamożnych klientów z „podstawy ekonomicznej piramidy”, równocześnie przyczyniając się do wyeliminowania ubóstwa. (abstrakt oryginalny)

The first part of the article is devoted to the overview of low-income markets so-called the bottom of the pyramid (BOP). Indicates that the serving the poorest customers is a major challenge for multinational corporations and local firms, especially in overcoming barriers to the limited purchasing power of individual consumers as well as geographic, economic and cultural distance. However, according to C.K. Prahalad, commercial organizations are able to achieve satisfying profits from low-income markets at the same time contributing to poverty eradication. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Anderson, C. Markides, Strategic Innovation at the Base of the Pyramid, "MIT Sloan Management Review" 2007, No. 1.
  2. E.J. Arnould, J.J. Mohr, Dynamic Transformation for Base-of-the-Pyramid-Market Clusters, "Academy of Marketing Science Review" 2005, No. 3.
  3. W. Chan Kim, R. Maubougne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2005.
  4. C.M. Christiansen, S.C. Anthony, E.A. Roth, Seeing What's Next. Using the Theories of Innovations to Predict Industry Change, Harvard Business School Publishing Corporations, Boston 2004.
  5. D. Court, I. Narasimnan, Capturing the World's Emerging Middle Class, "McKinsey Quarterly" 2010, July.
  6. G. D'Andrea, E.A. Stengel, A. Goebel-Krstelj, Six Truths about Emerging Market Consumers, "Strategy and Business" 2004, Vol. 34.
  7. N. Dawar, A. Chattopadhyay, Rethinking Marketing Programs for Emerging Markets, "Long Range Planning" 2002, No. 5.
  8. B. Garrette, A. Karnani, Challenges in Marketing Socially Useful Goods to the Poor, "California Management Review" 2010, No. 4.
  9. T. Guild, Think Regionally, Act Locally. Four Steps to Reaching the Asian Consumer, "McKinsey Quarterly" 2009, No. 4.
  10. A.L. Hamond, W.J. Krammer, R.S. Katz, J.T. Tran, C. Walker, The Next 4 Billion. Market Size and Business Strategy at the Base of the Pyramid, World Resource Institute, International Finance Corporation, 2007.
  11. S.L. Hart, Capitalism at the Crossroads: Aligning Business, Earth and Humanity, Wharton School Publishing, Upper Saddle River 2007.
  12. J. Ireland, Lessons for Successful BOP Marketing from Caracas's Slum, "Journal of Consumer Marketing" 2008, No. 7.
  13. A.K. Jaiswal, The Fortune at the Bottom Pyramid or the Middle Pyramid, "Innovations" 2008, No. 1.
  14. S. Johnson, SC Builds Business at the Base of the Pyramid, "Global Business and Organizational Excellence" 2007, No. 6.
  15. N. Kachaner, Z. Lindgardt, D. Michael, Innovating Low-cost Business Model, "Strategy & Leadership" 2011, No. 2.
  16. A. Karnani, The Mirage of Marketing to the Bottom of the Pyramid. How the Private Sector Can Help Alleviate Poverty, "California Management Review" 2007, No. 4.
  17. V. Mahajan, M.V. Pratini de Moras, J. Wind, The Invisible Global Market, "Marketing Management" 2000, Winter.
  18. C.K. Prahalad, Fortune at The Bottom of the Pyramid, Wharton School Publishing, Pearson Education, Upper Saddle River 2005.
  19. C.K. Prahalad, A. Hammond, Selling to the Poor, "Foreign Policy" 2004, May/June.
  20. C.K. Prahalad, A. Hammond, Serving the World's Poor, Profitably, "Harvard Business Review" 2002, No. 9.
  21. C.K. Prahalad, S.L. Hart, The Fortune at the Bottom of the Pyramid, "Strategy & Business" 2002, No. 26.
  22. S. Subrahmanyan, J.T. Gomez-Arias, Integrated Approach to Understanding Consumer Behavior at Bottom of Pyramid, "Journal of Consumer Marketing" 2008, No. 7.
  23. The Next Billions. Unleashing Business Potential in Untapped Markets, World Economic Forum, January 2009.
  24. J. Tooley, Educating Amaretch. Private Schools for the Poor and the New Frontier for Investors, Institute of Economic Affairs, Blackwell Publishing, Oxford 2007, s. 37-43.
  25. Vision 2050: The New Agenda for Business-in Brief, World Business Council for Sustainable Development 2010.
  26. R.L. Williams, M. Omar, J. Ensor, Sourcing or Selling. The Value Flame at the Base of the Pyramid, "Marketing Intelligence & Planning" 2011, No. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu