BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marciniak Adam
Tytuł
Greenwashing as an Example of Ecological Marketing Misleading Practices
Źródło
Comparative Economic Research, 2009, vol. 12, nr 1-2, s. 49-59, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Ekomarketing, Przepływ informacji, Polityka ekologiczna, Ochrona środowiska
Eco-marketing, Data flow, Ecological politics, Environmental protection
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Wielka Brytania, Stany Zjednoczone Ameryki, Chiny
United Kingdom, United States of America (USA), China
Abstrakt
Nowadays, world-wide recognized corporations seek methods and instruments which enable them an effective flow of information concerning their actions as far as environment and sustainable development issues are concerned. It seems that marketing tools work well within this field. That is how ecological marketing (EM) originated with its advantages and drawbacks including greenwashing. The paper is committed to the analysis of this phenomenon, used to describe the unjustified appropriation of environmental virtue by a company to create a pro-environmental image. The article also presents common mechanisms of EM, shows how greenwashing works in practice and shares research results concerning purchasing habits (focusing on environmental issues) in China, USA and Great Britain. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Business English Magazine, no. 9, 2009
  2. Green Gauge Report; http://gristmill.grist.org/story/2005/11/23/115411/33
  3. Greenwash, 'Irish Times', October 02, 2007
  4. Green with honesty, 'Washington Times', January 20, 2009
  5. Helyer R., Donaldson A. (2005), Ecological marketing: Green Brands: Is the ethical integrity of products and..., 'Marketing Magazine'
  6. Introduction to Ecolabelling, July 2004; http://www.gen.gr.jp/eco.html
  7. Jay M., Polonsky A., 1994, Green Marketing Regulation in the US and Australia Greener Management Internationa, no. 5., The AustralianChecklist
  8. Lorek E. (2003), 'Recykling', no. 3
  9. Wunderlich S. (2008), Why grenwash won't wash with consumers, Sunday Times, June 22.
  10. Greenwashing:Things to avoid, 'Chicago Tribune'
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-2008
Język
eng
URI / DOI
https://doi.org/10.2478/v10103-009-0003-x
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu