BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koniorczyk Grażyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Marketing dla rynków o najniższych dochodach - część II : kształtowanie oferty marketingowej dla konsumentów rynku BOP
Marketing to Low-income Markets - Part II : Developing a Marketing Offer to the Customers at the Bottom of the Pyramid
Źródło
Marketing i Rynek, 2011, nr 11, s. 2-9, tab.
Słowa kluczowe
Marketing, Strategia marketingowa, Dystrybucja, Komunikowanie marketingowe, Rynki wschodzące
Marketing, Marketing strategy, Distribution, Marketing communication, Emerging markets
Uwagi
summ.
Abstrakt
W drugiej części artykułu zostały omówione zasady planowania i prowadzenia strategii marketingowej na rynkach o najniższych dochodach. Do identyfikacji i opisania specyficznych cech marketingu ukierunkowanego na rynek BOP posłużyły przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ich niekonwencjonalne rozwiązania w zakresie oferty marketingowej i modeli biznesowych prowadzą do zwiększenia efektywność działania oraz odkrywania nowych źródeł innowacji. (abstrakt oryginalny)

The second part of the article presents the principles of planning and implementation for marketing strategy in the low-income markets. The innovative companies from these markets were used to identify and describe specific features of marketing for BOP market. Their unconventional solutions in the marketing offer and business models lead. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Andersen, N. Billou, Serving the World's Poor. Innovation at the Base of the Economic Pyramid, "Journal of Business Strategy" 2007, No. 2.
  2. J. Anderson, S. Vendermerwe, Connecting to Customer in Developing Markets, "ESMT Working Paper" 2007, April.
  3. K. Bais, The Base of the Pyramid as Development Strategy, Oxfam Novib in association with ICCO, June 2008, s. 3.
  4. E. Barki, J. Parnete, Consumer Behaviour of the Base of the Pyramid Market in Brazil, "Greener Management International" 2006, Winter.
  5. O. Bhattacharyya, S. Khor, A. McGahan, D. Dunne, A.S. Daar, P.A. Singer, Innovative Health Service Delivery Models in Low and Middle Income Countries - What Can We Learn from the Private Sector? "Health Research Policy and System" 2010, No. 8.
  6. B.J. Calder, R. Kolsky, M.F. Letelier, Marketing to Consumers at the Bottom of the Pyramid. W: Kellog on Marketing, A.M. Tybout, B.J. Caldar (red.), J. Willey & Sons 2010, s. 287-304.
  7. A. Chaia, R. Schiff, E. Silva, A New Idea in Banking for the Poor, "McKinsey Quarterly" 2010, November.
  8. R. Elliott, N. Jankel-Elliott, Using Ethnography in Strategic Consumer Research, "Qualitative Market Research. An International Journal" 2003, No. 4.
  9. Fala samobójstw w Indiach. Powód? Mikrokredyty, "Gazeta Wyborcza" z dn. 6.12.2010.
  10. F.G.H. Ferriera, J.A. Lichfield, Calm after the Storms. Income Distribution in Chile 1987-1994, "World Bank Economic Review" 1999, No. 3.
  11. B. Garrette, A. Karnani, Challenges in Marketing Socially Useful Goods to the Poor, "California Management Review" 2010, No. 4.
  12. Greenlight Planet. Generating a Viral Buzz, thesocialmarketplace.org/casestudy/greenlight-planet
  13. A. Karnini, Misfortune at the Bottom of the Pyramid, "Greener Management International" 2007, s. 99-100.
  14. A. Karnani, Romanticizing the Poor, "Stanford Social Innovation Review" 2009, Winter.
  15. KickStart. Experimenting with promotion, thesocialmarketplace.org/casestudy/kickstart
  16. B. Mahaderan, Operations Management. Theory and Practice, Dorling Kindersley (India) 2010, s. 173.
  17. D.A. Pitta, R. Guesalaga, P. Marshall, The Quest for the Fortune at the Bottom of the Pyramid, "Journal of Consumer Marketing" 2008, No. 7.
  18. C.K. Prahalad, Fortune at The Bottom of the Pyramid, Warthon School Publishing, Pearson Education, Upper Saddle River 2005.
  19. E.A. Ramaswamy, F.B. Schiphorst, Human Resources Management, Trade Unions and Empowerment. Two Case from India, "The International Journal of Human Resource Management" 2000, No. 4.
  20. Restoring Sight to the Millions - the Aravind Way, "Bulletin of the Health Organization" 2001, No. 3.
  21. M. Rivera-Santor, C. Rufin, Global Village vs. Small Town. Understanding Networks at the Base of the Pyramid, "International Business Review" 2010, No. 19.
  22. J.N. Sheth, R. Sisodia, The 4 A's of Marketing: Creating Value for Customers, Companies and Society, Taylor & Francis 2011.
  23. S. Sridharan, M. Viswanathan, Marketing in Subsistence Marketplaces: Consumption and Entrepreneurship in a South Indian Context, "Journal of Consumer Marketing" 2008, No. 7.
  24. S. Subrahmanyan, J.T. Gomez-Arias, Integrated Approach to Understanding Consumer Behavior at Bottom of Pyramid, "Journal of Consumer Marketing" 2008, No. 7.
  25. The Word Turned Upside Down. A Special Report on Innovation in Emerging Markets, "The Economist" 17.04.2010.
  26. W.J. Werner, Micro-insurance in Bangladesh. Risk Protections for the Poor? "Journal of Health Population, Nutrition" 2009, No. 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu