BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowski Wojciech (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Konkurencja cenowa w handlu detalicznym artykułami spożywczymi
Price Competition in the Retail Trade of Food Products
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 185-190, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Artykuły spożywcze, Handel detaliczny, Konkurencja cenowa, Wyniki badań
Foodstuffs, Retail trade, Price competition, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono rezultaty badań nad kształtowaniem się cen towarów spożywczych w olsztyńskiej sieci handlu detalicznego. Rejestracji cen wybranych do badań produktów dokonano na reprezentatywnej próbie obiektów handlu nowoczesnego i tradycyjnego w listopadzie 2004, 2005 i 2006 roku. Obliczone i porównane wartości statystyki t-Studenta oraz wartości „hipotetycznych” koszyków zakupów wskazują na znaczącą i umacniającą się przewagę konkurencyjną handlu nowoczesnego nad handlem tradycyjnym w obszarze kształtowania ceny. (abstrakt oryginalny)

The main aim of research is the estimation of price level in the food market in retail trade network in Olsztyn. The theme of identification and appropriate comparison was the price of selected 12 goods. The price registration was done in traditional and modern trading firms in November 2004, 2005 and 2006 year. Undertaken tests of significance and comparison of buying baskets value indicate that modern trade and particularly hipermarkets has significant advantage on the market in terms of shaping price level that had its direct impact on attractiveness of buying basket for customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Coraz mniej sklepów. 2005: Supermarket News, nr 6.
  2. Kłosiewicz-Górecka U. 2006: Konkurencja i konkurencyjnnosc w sektorze handlu w Polsce [w:] Handel we współczesnej gospodarce. Sławińska M. (red.). Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 161-171.
  3. Kozłowski W. 2005. Strategie pozycjonowania cenowego detalistów na rynku produktów spożywczych. Przemysł Spożywczy, nr 11, 38-40.
  4. Kozłowski W. 2006: Zróżnicowanie cen detalicznych produktów spożywczych w zależności od kanału dystrybucji. [w:] Sławińska M. (red.). Handel we współczesnej gospodarce. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 349-360.
  5. Pierański B. 2006: Instrumenty kształtowania przewagi konkurencyjnej sieci handlowych w Polsce. [w:] Handel we współczesnej gospodarce. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 190.
  6. Popyt na żywność - stan i perspektywy. Sławińska M. (red.). 2004: IERiGŻ, ARR, MRiRW, nr 5.
  7. Rocznik statystyczny. 2004: GUS, Warszawa.
  8. Szumilak J. 2003: Zróżnicowanie cen detalicznych w kanałach dystrybucji towarów powszechnego spożycia (na przykładzie krakowskiego handlu towarami FMCG). Handel Wewnętrzny, nr 1, 35-49.
  9. Szumilak K. 2004: Poziom i zróżnicowanie cen w powszechnej sieci miejskiego handlu detalicznego (na przykładzie sklepów krakowskich). Maszynopis.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu