BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matysik-Pejas Renata (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Tytuł
Rola marki w decyzjach nabywczych konsumentów produktów żywnościowych
Role of the Brand in Purchasing Decisions of Foodstufs Consumers
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 260-265, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Produkty żywnościowe, Marka, Decyzje konsumenckie
Food products, Brand, Consumer decision
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań konsumenckich dotyczące znaczenia marki, jako czynnika wpływającego na decyzje w zakresie nabywania produktów żywnościowych. (abstrakt oryginalny)

The main goal of this research was to present results of consumers survey concerning meaning of the brand as a factor influencing decisions of foodstuffs purchasing. The research was conducted in 2007. Majority of respondents participating in the survey confirmed that the brand of foodstuffs is an important factor of product choice. Amongst the brand function, respondents recognized as the most important function guaranteeing the quality of the product. For respondents branded foodstuffs means a certain and safe for the health, high quality product. The long-term attendance of the brand in the market and the opinion of different users of the given mark are for respondents factors influencing the so-called brand awareness (its reconcilability). Conditions of creating the positive brand image in the awareness are characteristics of product, but also communication among the enterprise and the market. Neglect of the companies concerning products are treated as the reason for breaking the relation for the purchaser with the company and can become the source of a negative opinion about the company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski I.P, Wrzosek W. 2001: Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 344.
  2. Górska-Warsewicz H. 2004: Zarządzanie kapitałem marki w przedsiębiorstwach branży mleczarskiej w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, Tom VI, Zeszyt 2, Warszawa-Poznań-Puławy, 80.
  3. Górska-Warsewicz H. 2006: Postrzegana jakość produktów w kontekście postrzeganej marki. Przemysł Spożywczy, nr 2, 10.
  4. Kall J. 2001: Silna marka. Istota i kreowanie. PWE, Warszawa, 12, 49.
  5. Mazurek-Łopacińska K. 2003: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa, 101.
  6. Rudawska E. 2005: Lojalność klientów. PWE, Warszawa, 29.
  7. Rudnicki L. 2000: Zachowania konsumentów na rynku. PWE, Warszawa,. 129.
  8. Urbanek G. 2000: Tworzenie silnej marki (cz. II). Marketing w Praktyce, IX/X, 17.
  9. Urbanek G. 2002: Zarządzanie marką. PWE, Warszaw 201.
  10. Wojtowicz K. 2007: Badanie znaczenia marki w decyzjach nabywczych konsumentów produktów żywnościowych na przykładzie powiatu myślenickiego). Maszynopis pracy magisterskiej, Katedra Agrobiznesu, Akademia Rolnicza w Krakowie.
  11. Zboralski M. 2000: Nazwy firm i produktów. PWE, Warszawa, 31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu