- Autor
- Czajkowski Tomasz (Lodz University of Technology, Poland)
- Tytuł
- Comparative Analysis of the Recent Financial Crisis' Impact on the Retail Electronic Commerce in the European Union in the USA and in Poland
Analiza komparatywna wpływu ostatniego kryzysu finansowego na detaliczny handel elektroniczny w Unii Europejskiej, w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz w Polsce - Źródło
- Comparative Economic Research, 2011, vol. 14, nr 2, s. 61-78, rys., tab., bibliogr. 20 poz.
- Słowa kluczowe
- Handel elektroniczny, Kryzys finansowy, Handel detaliczny, Usługi internetowe, Business to Consumer (B2C), Relacje klient-klient
e-commerce, Financial crisis, Retail trade, Internet services, Business to Consumer (B2C), Consumer to Consumer (C2C) - Uwagi
- summ., streszcz.
- Firma/Organizacja
- Unia Europejska (UE)
European Union (EU) - Kraj/Region
- Stany Zjednoczone Ameryki, Polska
United States of America (USA), Poland - Abstrakt
- Celem artykułu jest porównanie oraz ocenienie wpływu ostatniego kryzysu finansowego na detaliczny handel elektroniczny w gospodarkach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych oraz Polski. W tym celu wybrane dane z największych międzynarodowych firm związanych z detalicznym handlem elektronicznym z lat 2007 i 2008 w porównaniu do roku poprzedniego oraz wybrane dane ekonomiczne z gospodarek Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Polski do roku 2009, dotyczące wykorzystania oraz wartości detalicznego handlu elektronicznego i liczby ludzi korzystających z zakupów internetowych oraz wnioski wyciągnięte z analiz tych danych są zaprezentowane i omówione. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to compare and assess the impact of the recent financial crisis on the retail electronic commerce in the economies of the European Union, the USA and Poland. Therefore the selected data from the biggest international companies connected with the retail electronic commerce from the years 2007 and 2008 in comparison to the previous year, and the selected economic data from the economies of the USA, the European Union and Poland till the year 2009, concerning the utilization and value of the electronic commerce trade and the number of people doing shopping online, and conclusions drawn from the analyses of those data are presented and discussed. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Badanie polskich sklepów internetowych i konsumentów - wersja podstawowa, Dotcom River Report, grudzień 2009, ISBN: 978-83-930264-1-8
- Business attitudes towards cross-border sales and consumer protection, Analytical report, Flash Eurobarometer, Directorate General Communication, European Commission, July 2008
- ICT and e-Business for an Innovative and Sustainable Economy, 7th Synthesis Report of the Sectoral e-Business Watch (2010), European Commission, Office for Official Publications of the European Communities, 2010, ISBN 978-92-79-14682-4
- Information Economy Report 2007-2008, Science and technology for development: the new paradigm of ICT, United Nations, New York and Geneva, 2007, ISBN 978-92-1-112724-9
- Laudon K.C., Guercio Traver C. (2007), 'E-commerce. Business. Technology. Society. Third edition', Pearson Prentice Hall, ISBN: 0-13-173516-0
- Polski internet 2008/2009, Gemius S.A. Report, Warszawa 2009
- Raport Ecommerce 2009, Internet Standard Report, 3rd Edition, September 2009
- Raport Ecommerce 2010, Internet Standard Report, 4th Edition, September 2010
- Report on cross-border e-commerce in the EU, European Commission, Brussels 2009, available on: http://ec.europa.eu/consumers/strategy/docs/com_staff_wp2009_en.pdf
- Schneider G. P. (2009) 'Electronic commerce: Eighth Edition', Course Technology, Cengage Learning, ISBN-13: 978-1-4239-0305-5
- The economic and social role of internet intermediaries, April 2010, OECD Report, available on: http://www.oecd.org/dataoecd/49/4/44949023.pdf
- Turban E., King D., Viehland D., Lee J. (2006) 'Electronic Commerce 2006, a managerial perspective', Pearson Prentice Hall, ISBN: 0-13-185461-5
- http://www.apple.com
- http://www.census.gov/
- http://www.cnbc.com
- http://ec.europa.eu/eurostat
- http://europa.eu/
- http://english.cri.cn/
- http://www.oecd.org/
- http://www.ystats.com
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-2008
- Język
- eng
- URI / DOI
- https://doi.org/10.2478/v10103-011-0011-5