BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lipka-Nowak Dorota (Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie), Rybak Joanna (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, student)
Tytuł
Planowanie strategiczne i operacyjne międzynarodowej imprezy sportowej
Strategic and Operational Planning of an International Sports Event
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 168, s. 82-90, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Planowanie operacyjne, Sport, Zarządzanie, Klub sportowy, Impreza sportowa
Strategic planning, Operational planning, Sport, Management, Sports club, Sport events
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sport cieszy się obecnie ciągle rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa, dzięki czemu stanowi przedmiot stałej uwagi. Kluby sportowe traktowane są jako przedsiębiorstwa, a kreowane przez nie imprezy jako produkt, który należy sprzedać widzom, czyli potencjalnym klientom. Organizacja imprezy sportowej jest przedsięwzięciem skomplikowanym i złożonym, wymaga podjęcia szeregu działań logistycznych. Celem pracy była analiza planu strategicznego i operacyjnego międzynarodowej imprezy sportowej na przykładzie Pucharu Świata i Europy w Rock'n'Rollu Akrobatycznym. Dla potrzeb artykułu analizie poddano wszystkie materiały i dokumenty dotyczące przygotowania i realizacji zadania, udostępnione przez głównego organizatora imprezy. (abstrakt oryginalny)

Sport attracts more and more attention in the society, and, consequently, it is an object of constant attention. Sports clubs are treated as business entities, and the events created by them are treated as a product that has to be sold to the audience, that is to the potential clients. Organising a sports event is a complex and complicated enterprise and it requires a large number of logistic activities. The aim of the paper is to analyse a strategic and operational plan of an international sports event using the examples of the World and European Championships in Acrobatic Rock'n'Roll. For the purpose of the article the analysis was performed using all the materials and documents regarding the task preparation and realization that were made available by the main organizer of the event. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ambroży T., 2007, Wprowadzenie do teorii sportu, Bielsko Biała.
  2. Klisiński J., 2008, Marketing w biznesie sportowym, Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji, Bytom.
  3. Lipka-Nowak D., Kapik-Gruca K., Perzyńska-Biskup A., 2008, Kontrola emocji jako determinant dobrostanu psycho-fizycznego w sytuacji zawodów sportowych, w: Rutkowska E. (red.), Sport a dobrostan, Wyd. NeuroCentrum, Lublin.
  4. Mruk H. (red.), 2003, Marketing sportowy - możliwości, szansę, korzyści, zagrożenia, Prodruk, Poznań.
  5. Ryba B. (red.), 2001, Organizowanie imprez sportowych, PKMS, Warszawa.
  6. Stecki L., 2000, Sponsoring, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń.
  7. Strugarek J., 2006, Organizacja i prowadzenie imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu