BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarnowska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Konkurencyjność w handlu hurtowym artykułami nabiałowymi w województwie Dolnośląskim oceniana w oparciu o internetowy zasób informacji
Competitiveness in Wholesale Trade of Dairy Products in Dolnośląskie Province on the Basis of Internet Information Resources
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 442-447, tab., bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Handel hurtowy, Serwis internetowy, Konkurencyjność, Rynek mleka
Wholesale trade, Website, Competitiveness, Milk market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Próba oceny konkurencyjności firm działających na terenie woj. dolnośląskiego dotyczy podmiotów, których wiodącą działalnością jest zgodnie z klasyfikacją PKD "Sprzedaż hurtowa mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych". Cena, pozostająca nadal głównym narzędziem walki konkurencyjnej, posłużyła ocenie tylko jako kryterium wtórne. Najważniejsza, z punktu widzenia metodologii, była ocena zdolności opisanej grupy podmiotów do konkurowania za pomocą innowacji, a ściślej technologii internetowej, ocena umiejętności zastosowania zasad nowoczesnego marketingu. (abstrakt oryginalny)

The paper aims to assess the competitiveness of firms operating on Dolnośląskie province concerns entities, which main activity is according to Polish Classification of Activities "Wholesale of milk, dairy products, eggs, oils and edible fats". Price, being still the main instrument of competitive fight, served assessment as secondary criterion. The most important, from methodology point of view, was assessing mentioned group of entities ability to compete by means of innovations, exact internet technology, assessing ability of modem marketing rules application. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bajdak A. (red.) 2003: Internet w marketingu. PWE, Warszawa, 137.
  2. Competitiveness: Forging Ahead 1995, DTI Her Majesty Stationery Office, London.
  3. Gwartney J.D., Stroup R.L. 1987: Microeconomics. Private and Public Choice, wyd. 4, Harcourt Brace Jovanovich Publisher/Academic Press, San Diego-New York, 156.
  4. Seremak-Bulge J. 2003: Mocne i słabe strony polskiego mleczarstwa. Polskie mleczarstwo. Raport o stanie branży i perspektywach jej rozwoju w rozszerzonej Unii Europejskiej. Związek Prywatnych Przetwórców Mleka, Warszawa, 13.
  5. Shevelova S. 2004: Zdolność konkurencyjna sektora mleczarskiego Ukrainy z uwzględnieniem doświadczeń Polski. SGGW, Warszawa, 108.
  6. Starczewska-Krzysztoszek M. 2006: Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2006. PKPP Lewiatan, 23, 29-30.
  7. Świtalski W. 2005: Innowacje i konkurencyjność. WUW, Warszawa, 157.
  8. Taylor P.A.S. 1969: A New Dictionary of Economics. Routledge & Kegan Paul, London, 43.
  9. Zalewski R.I. 2002: Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Wydawnictwo AE, Poznań, 208.
  10. [http://audyt.gemius.pl/archiwum/46ce99e5188c3].
  11. [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_stron].
  12. [http://portalion.pl/pozycjonowanie-stron/index.htm].
  13. [http://www.ranking.pl/].
  14. [www.agolma.pl].
  15. [www.bakoma.pl].
  16. [www.cassie.hg.pl].
  17. [www.danone.pl].
  18. [www.emos.arko.com.pl].
  19. [www.evita.pl].
  20. [www.fromako.pl].
  21. [www.klementynka.com.pl].
  22. [www.seriusz.pl].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu