BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białowąs Sylwester (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Podejmowanie decyzji w gospodarstwie domowym - podział siły decyzyjnej w zakresie zachowań finansowych
Decision Making in the Family - Sharing of the Decision-Making Power Among the Family Members
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 115, s. 104-118, tab., rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa domowe, Podejmowanie decyzji, Finanse, Decyzje inwestycyjne
Households, Decision making, Finance, Investment decisions
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł poświęcony jest interakcjom między członkami gospodarstwa domowego, okresleniu wpływu poszczególnych osób na dostateczną decyzję oraz określeniu determinant kształtujących te wpływy. Przedmiotem decyzji poddanych analizie są zachowania związane z oszczędzaniem. (fragment tekstu)

The article investigates the problem of family household roles when deciding on family savings. The first part is a critical review of the topic. This allowed to put forward four hypotheses: two of these hypotheses are connected with the decision-making power among family members and the other two - with the determinants of the decisions. The empirical analysis has been done on the basis of the author's own research, which made it possible to verify the hypotheses. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ando A., Modigliani F., The Life Cycle Hypothesis of Saving: Aggregate Implications and Tests, „American Economic Review" no. 53, 1963
  2. G.S. Becker, A Treatise of the Family, Harvard University Press, Cambridge, 1991
  3. Boecker F. Praeferenzforschung als Mittel marktorientierter Unternehmensfuehrung, Zeitschrift fuer betribswirtschafiliche Forschung, 1986
  4. Boecker F. Kształtowanie preferencji wobec dóbr trwałego użytku w rodzinie, w: Zachowania konsumenta. Koncepcja i badania europejskie, (red.) M. Lambkin, G. Foxall, F. Van Raaij, B. Heilbrunn, PWN Warszawa 2001
  5. Davis H.L., Rigaux B.P., Perception o f mar Hal roles in decision processes, „Journal of Consumer Research" no. 1974
  6. Dubois D., Marchetti R.Z., Le triangle d'influence, un nouvel outil pour mesurer la repartition des roles dans les decisions families d'achat, Actes du 8eme Congres International deFAssociation Francaise du Marketing, Lyon 1992
  7. French J.R. , Raven B.H., The bases of social power, w: The Studies on Social Power, (ed.) D. Cartwright, Ann Arbor, Michigan 1959
  8. Gertzen H., Component Processes of phased decision strategies, „Acta Psychologica" no. 80, 1992
  9. Kranichfeld M.L., Rethinkingfamily power, „Journal of Family Issues" no. 8, 1987
  10. W. Kroeber-Riel, Konsumentemerhalten, wyd. 4, Monachium 1984
  11. Popenoe, D., American Family Decline, 1960-1990: A review and appraisal, „Journal of Marriage and the Family" no. 55, 1993
  12. Silk A.J., Kalwani M.U., Measuring influencein organizational purchase decisions, „Journal of Marketing Research" no. 2, 1982
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu