BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maćkowiak Ewa (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Czynniki i mierniki wartości przedsiębiorstwa
Factors and Measures of Enterprise Value
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2010, nr 14, t. 2, s. 11-18, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Wartość przedsiębiorstwa, Mierniki wartości przedsiębiorstwa, Sprawozdanie finansowe
Enterprises, Enterprise value, Enterprise value measures, Financial statements
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule krótko omówiono trzy rodzaje mierników tworzenia wartości firmy: oparte na analizie dochodu rezydualnego, na analizie przepływów pieniężnych oraz na całkowitym zwrocie dla akcjonariusza. Przedstawiono czynniki decydujące o wzroście wartości przedsiębiorstwa, klasyfikację mierników analizy wartości przedsiębiorstwa oraz rolę sprawozdania finansowego w ocenie wartości firmy.

Value Management is a concept that can be used in conducting a business. It assumes all activities and processes to focus on maximising value for stakeholders. An enterprise's standard statutory financial statements, including the balance sheet, income statement and cash flow report, are sufficient to fix financial measures including classic indicators for assessing the effectiveness and efficiency of invested capital. Undoubtedly, the accounting based balance sheet is a poor basis upon which to evaluate the value of a company. The author recommends that different varieties of the balance sheet - financial balance or analytical balance, for example - be applied. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dudycz T. [2001], Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  2. Gołębiowski G., Szczepankowski P. [2007], Analiza wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  3. Rappaport A. [1999], Wartość dla akcjonariusza -poradnik menedżera i inwestora, WIG- -Press, Warszawa.
  4. Szablewski A. [1999], Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.
  5. Szablewski A. [2000], Strategie wzrostu wartości firmy. Studium przypadków, Poltext, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu