BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gadomska-Dzięcioł Paulina, Szmalec Sylwia
Tytuł
Odpowiedzialne zarządzanie : CSR jako budowanie relacji z pracownikami
Źródło
Personel i Zarządzanie, 2011, nr 8, s. 40-43
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Relacje pracodawca-pracownik, Etyka zarządzania
Human Resources Management (HRM), Corporate Social Responsibility (CSR), Employer-employee relationships, Ethics of management
Abstrakt
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw to sposób zarządzania firmą, którego celem jest osiągnięcie równowagi pomiędzy jej efektywnością a interesem społecznym. Chcąc postępować odpowiedzialnie, przedsiębiorstwo powinno w taki sposób regulować swoje działania, aby oprócz zysków ekonomicznych kreować korzyści dla wszystkich swoich interesariuszy - pracowników, konsumentów, kontrahentów oraz społeczeństwa w szerokim tego słowa znaczeniu. Działania społecznie odpowiedzialne mogą mieć zatem na celu polepszenie warunków pracy oraz rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników, edukację rynku, mogą być także nakierowane na ochronę środowiska naturalnego bądź wspierać lokalne społeczności. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki".
  2. Raport społeczny Grupy Żywiec , 2009 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0793
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu