- Autor
- Becker Jarosław (Politechnika Szczecińska), Stankiewicz Monika (Politechnika Szczecińska)
- Tytuł
- Koncepcja systemu CRM na potrzeby analizy preferencji klientów przedsiębiorstwa
CRM System Concept for the Needs of Preferences Analysis of Enterprise Clients - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (20), 2011, nr 187, s. 13-26, tab., rys., bibliogr. 28 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics - Słowa kluczowe
- Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Relacje z klientami, Preferencje konsumenta
Customer Relationship Management (CRM), Relationships with customers, Consumer preferences - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Istnieje uzasadniona potrzeba budowy systemu, który określałby profil klienta, hierarchię jego potrzeb i w dalszym etapie dopasował ofertę asortymentową do jego oczekiwań. W artykule zaprezentowano koncepcję informatycznego systemu klasy CRM, który wykorzystuje rozproszoną wiedzę o preferencjach klientów do wspomagania zadań marketingowych związanych z utrzymaniem aktualnych oraz pozyskiwaniem nowych nabywców. Propozycja przewiduje analizę struktury i zawartości stron WWW oraz ich użytkowników. Idea rozszerzenia specyfikacji CRM polega na uwzględnieniu funkcji monitorowania ewolucji poglądów o produktach i usługach w zamkniętej pętli procesu marketingowego. Zakłada się, że dzięki sprzężeniu zwrotnemu firma będzie mogła na bieżąco reagować na zmieniające się potrzeby klientów.(abstrakt oryginalny)
There is a justified need of building a system that would define a client profile, hierarchy of his needs and in a further stage adjust an assortment offer to his expectations. The article presents an information concept of CRM system that uses a spread knowledge about clients’ preferences for supporting marketing actions connected with maintaining current and gaining new buyers. A proposal predicts a structure analysis and content of WWW websites and their users. The idea of spreading CRM specification relies on including a monitoring function of opinions evolution about products and services in a closed loop of marketing process. It is assumed that thanks to feedback, an enterprise will be able to react up-to-date to changing clients’ needs. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Anderson K., Kerr C., Customer Relationship Management, McGraw-Hill, 2002.
- Buchnowska D., CRM strategia i technologia, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2006.
- Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Fiedziukiewicz M., eCRM, czyli zwiększamy lojalność Klientów, http://www.twoja-firma.pl (4.04.2005).
- Figueira J., Greco S., Ehrgott M., Multiple Criteria Decision Analysis: State of the Art Surveys, Springer Verlag, Boston, Dordrecht, London 2005.
- Filipowska A., Text mining, http://gazeta-it.pl (17.04.2003).
- Gordon I.H., Relacje z klientem, Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
- Hand D., Mannila H., Smyt P., Principles of Data Mining, MIT Press, Cambridge, MA, 2001, http://www.webmining.pl.
- Hearst M., What is Text Mining? SIMS, UC Berkeley, http://www.ischool.berkeley.edu/~hearst/textmining.html (17.10.2003).
- Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
- Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t. 1. Zintegrowane systemy transakcyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Kodikara P.N., Multi-Objective Optima Operation of Urban Water Supply Systems, Health Engineering and Science Victoria University, Melbourne 2008.
- Liautaud B., Hammoud M., E-Business Intelligence, Turning Information into Knowledge into Profit, McGraw-Hill, New York 2001.
- Markov Z., Larose D.T., Eksploracja zasobów internetowych. Analiza struktury, zawartości i użytkowania sieci WWW, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- Mazur A., Jaworska K., Mazur D., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo MADAR, Zabrze 2001.
- Mazur A., Mazur D., Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Wydawnictwo MADAR, Zabrze 2004.
- Olszak C. M., Systemy Business Intelligence w tworzeniu wiedzy organizacyjnej, [w:] C.M. Olszak, H. Sroka (red.), Systemy wspomagania decyzji, AE, Katowice 2003.
- Porębska-Miąc T., Zarządzanie relacjami z klientem w środowisku e-biznesu, [w:] T. Porębska-Miąc, H. Sroka (red.), Systemy wspomagania organizacji (SWO 2006), AE, Katowice 2006.
- Saaty T.L., How to make a decision, The analytic hierarchy process, “European Journal of Operational Research” 1990, no. 48.
- Saaty T.L., Multicriteria Decision Making – The Analytic Hierarchy Process, Technical report, University of Pittsburgh, RWS Publications, 1992.
- Strzykowski S., Algorytmy data mining, http://www.microsoft.com (8.11.2006).
- Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą, E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa 2003.
- Unold J., Systemy informatyczne marketingu, AE, Wrocław 2001.
- Waszczuk P., Rynek rozwiązań CRM coraz większy, IDG News Service, http://www.networld.pl/news/347815/Rynek.rozwiazan.CRM.coraz.wiekszy.html, (17.07.2009).
- Węcel K., Wykorzystanie algorytmów data mining do analizy kolekcji tekstowych, SAS Forum, 2000.
- Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, AE, Poznań 2004.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
1507-3858 - Język
- pol