BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żurawik Barbara (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Relacje inwestorskie jako narzędzie komunikacji marketingowej spółek giełdowych
Investor Relations as the Tool Marketing Communication of the Stock Companies.
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, nr 136, s. 500-507, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Inwestor giełdowy, Spółki giełdowe, Marketing, Rynek kapitałowy, Relacje inwestorskie
Marketing communication, Stock exchange investor, Stock market companies, Marketing, Capital market, Investor relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Istotną cechą rynków kapitałowych jest występująca na nich asymetria informacji. Oznacza ona, że jedna ze stron rynku (inwestor) ma niewystarczające informacje do podjęcia właściwej decyzji dotyczącej drugiej strony (spółek giełdowych). Rozwiązaniem problemu asymetrii informacji oraz ograniczenia ryzyka jest zapewnienie dotychczasowym i potencjalnym inwestorom szczegółowych danych, dotyczących sytuacji spółek giełdowych. Odpowiednie komunikowanie się zarządów spółek z inwestorami poprzez relacje inwestorskie zmniejsza asymertię informacji oraz ogranicza ryzyko podjęcia nieodpowiednich decyzji. (fragment tekstu)

The asymmetry of information, between investors and the stock companies, is the main feature of capital markets. The investor relations decreases the risk of the investor decision process connected with the Stock Exchange. They are the separate tool of marketing communication of the stock companies and create the confidence in the capital markets. The policy information comprises providing obligatory and voluntary information on stock companies. The financial data are the pivotal to buy or sell shares in the Stock Exchange. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Biernacki P., Ćwierkanie w relacjach inwestorskich, Marketing w Praktyce 2009, nr 12.
  2. Mamcarz K., Inwestorski marketing-mix na rynkach akcji, Marketing i Rynek 2008, nr 6.
  3. Miszkin F.S., Ekonomika pieniądza, bankowości i rynków finansowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. D. Niedziółka, Nowoczesne relacje inwestorskie, Marketing i Rynek 2007, nr 2.
  5. Ostrowska E., Rynek kapitałowy, PWE, Warszawa 2007.
  6. Pietrewicz L., Nowoczesne relacje inwestorskie, Marketing w Praktyce 2008, nr 9.
  7. Seidel F.P., Relacje inwestorskie w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  8. Wiercińska A., Żurawik B., Rola informacji finansowych w relacjach inwestorskich, Pieniądz i Więź 2009, nr 4.
  9. Żurawik A., Żurawik B., Emocjonalne motywy zachowań inwestorów giełdowych, Marketing i Rynek 2009, nr 8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu