BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wyrębek Henryk (Akademia Podlaska w Siedlcach)
Tytuł
Marketing usług bankowych w procesie zarządzania jakością
Marketing of the Banking Service in the Process of the Quality Management
Źródło
Zeszyty Naukowe Akademii Podlaskiej. Administracja i Zarządzanie (12), 2010, nr 85, s. 133-145, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Usługi bankowe, Marketing bankowy, Zarządzanie jakością
Banking services, Bank marketing, Quality management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W warunkach szybkiego rozwoju rynku oraz nasilającej się konkurencji, bez znajomości zasad marketingu nie można być dzisiaj aktywnym i skutecznie działającym uczestnikiem życia gospodarczego. Obecnie to właśnie marketing warunkuje przede wszystkim skuteczność działania oraz wzrost efektywności w warunkach wolnego rynku. W artykule przedstawiono znaczenie marketingu w procesie zarządzania jakością na przykładzie banku. (abstrakt oryginalny)

In conditions of the fast market development and the intensifying, without the acquaintance of marketing principles it isn't possible to be an active and effectively acting participant of the economic life today. At present it is just conditioning marketing above all the efficiency of action and the efficiency rise in conditions of the free market. In the article was described meaning of marketing in the process of the quality management on the example of the bank. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dębniewska M., Sołoma A., Bankowość. Produkty, usługi, rynek, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2003.
  2. Flejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G., Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa 2005.
  3. Garczarczyk J. (red.), Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  4. Kłopocka A., Oczekiwania klientów a jakość detalicznych usług bankowych, "Bank i Kredyt", 2002, nr 8.
  5. Kotler P., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2005.
  6. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004.
  7. Kudła J., Ekonomiczny model jakości w bankach, "Bank i Kredyt", 2003, nr 8.
  8. Lipowski M., Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wyd. UMCS, Lublin 2003.
  9. Opolski K. (red), Jakość w banku. W praktyce i teorii zarządzania, CeDeWu, Warszawa 2000.
  10. Opolski K. (red.), Monitorowanie jakości usług w banku, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2000.
  11. Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.
  12. Podstawka K., Marketing menedżerski: standardy, procedury, strategie, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.
  13. Skrzypek E., Kompleksowe zarządzanie jakością narzędziem doskonalenia przedsiębiorstwa, Wyd. UMCS, Lublin 1999.
  14. Wierzba R. (red.), Studium bankowości. Tom I, Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk 2001.
  15. Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-5822
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu