BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowski Damian (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Niepewność i zmienność jako podstawowe czynniki określające współczesne zarządzanie organizacjami
Uncertainty and Changeability as the Key Factors that Define the Modern Organisations Management
Źródło
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, 2009, t. 4, s. 17-22, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne przedsiębiorstwo : zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zmienność, Niepewność
Enterprise management, Variability, Uncertainty
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem mniejszego opracowania jest prezentacja kluczowych czynników decydujących o współczesnych realiach zarządzania organizacjami. Autor podkreśla rolę zmienności i niepewności w otoczeniu i ich wpływ na podejmowane decyzje dotyczące operacyjnego i strategicznego zarządzania. (abstrakt oryginalny)

The aim of this study is to present the key factors that decide about the modern realities of organisations management. The author emphasizes the role of changeability and uncertainty in the environment and their influence on the process of decision making that concerns strategic operations management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banaszyk P. (2007), Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  2. Bratnicki M., Ząbkowska В. (2007), Ponad planowanie strategiczne: w kierunku dialektyki i przedsiębiorczego uczenia się, [w:] Planowanie strategiczne w warunkach niepewności, (red.) Krupski R., WWSZiP, Wałbrzych.
  3. Gadomski W. (2008), To będzie dziwny rok, "Gazeta Wyborcza", 24-26. 12. 2008.
  4. Koźmiński A. (2008), Zarządzanie od podstaw. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  5. Obłój K. (1998), Strategia sukcesu firmy. Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa.
  6. Obłój K. (2007), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  7. Palikot J., Obłój K. (2005), Myśli o nowoczesnym biznesie, Wydawnictwo Słowo/Obraz/Terytoria, Gdańsk.
  8. Paluchowski P. (2008), Koncepcja cyklu SAPE, czyli jak znaleźć to coś, czego nie dostrzegają inni, [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, (red.) Kaleta A., Moszkiewicz K., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  9. Pindelski M. (2008), Najgorsze strategie i praktyki zarządzania, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  10. Supernt A. (2000), Techniki decyzyjne i organizatorskie, PWN, Wrocław.
  11. Toffler A. i H. (2005), Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-9867
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu