BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majecka Beata (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Zachowania rynkowe przedsiębiorstw jako efekt zachowań w organizacji
Enterprises Market Behaviour as a Consequence of Behaviour Inside Organization
Źródło
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, 2009, t. 4, s. 97-105, rys., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne przedsiębiorstwo : zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu
Słowa kluczowe
Zachowania organizacyjne, Zachowania przedsiębiorstw, Relacje organizacja-otoczenie
Organisational behaviour, Enterprise behaviour, Organization-environment relations
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Obserwacja współczesnych przedsiębiorstw funkcjonujących w ciągle zmieniających się warunkach otoczenia skłania do stwierdzenia, że nie wszystkie potrafią dostosowywać się do jego rosnących wymagań. W wielu przypadkach relacje przedsiębiorstw z klientami tworzą się same, bez kontroli podmiotów gospodarczych. Dla tworzenia pozytywnych relacji pomiędzy przedsiębiorstwami i ich otoczeniem niezwykle istotne jest postępowanie ich właścicieli, zarządzających oraz pracowników. Te wewnątrzorganizacyjne zachowania są jednym z czynników rynkowych zachowań przedsiębiorstwa. Zachowania wewnątrzorganizacyjne nie powinny być przypadkowe - należy je świadomie kształtować. (abstrakt oryginalny)

The observation of contemporary enterprises functioning under changeable outside conditions allows the statement that not everyone can adapt to increasing requirements. In many cases the relations between companies and clients exist without control. For making the good relations between the companies and their environment the activities of owners, managers and employees are very important. That behaviour inside organization is one of the factors of enterprises market behaviour. Intraorganizational bahaviour could not be incidental. The enterprises must shape intentionally the bahaviour of their employee and managers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gros U. (2003), Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa.
  2. Kramer J. (red.) (1999), Zachowania podmiotów rynkowych, PWE, Warszawa.
  3. Kuc B.R., Moczydłowska J.M. (2009): Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa.
  4. Majecka B. (2002), Zachowania organizacyjne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  5. Robbins S.P. (1999), Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-9867
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu