BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sławińska Maria (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Determinanty zmian modeli biznesu w handlu detalicznym
Factors Determining Changes to Retail Business Models
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 175, s. 30-39, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje w handlu, Handel detaliczny, Przewaga konkurencyjna, Model przedsiębiorstwa
Innovations in trade, Retail trade, Competitive advantage, Model of enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Modele biznesu przedsiębiorstw handlu detalicznego stanowią nowy problem badawczy. Pojęcie model biznesu stosowano początkowo tylko w odniesieniu do przedsięwzięć biznesowych w ramach gospodarki elektronicznej. Obecnie znajduje ono zastosowanie zarówno w naukach o zarządzaniu, jak i w praktyce gospodarczej. W artykule wyjaśniono istotę i cechy modelu biznesu oraz przedstawiono kluczowe determinanty zmian modeli biznesu w handlu detalicznym w warunkach współczesnej gospodarki. (abstrakt oryginalny)

Retail business models constitute a relatively new research field. The notion of a "business model" was initially used solely with reference to e-business ventures. Nowadays it has found application both in management theory, as well as business practice. This paper explains the nature and characteristics of a business model and outlines the key factors determining changes to retail business models in the contemporary economy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah, A., Tucci, Ch.L., 2003, Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Andersen, Ch., 2008, Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Media Rodzina, Poznań.
  3. Coyle, J.J., Bardi, EJ., Langley, C.J. Jr., 2002, Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  4. Domański, T., Bryła, P., 2010, Marketing produktów żywnościowych, PWE, Warszawa.
  5. Gołębiowski, T., Dudzik, T.M., Lewandowska, M., Witek-Hajduk, M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa.
  6. Kin, Ch., Mauborgne, R., 2007, Kreowanie "błękitnych oceanów" rynku, w: Biznes, t. 2, Biblioteka Gazety Wyborczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Koźmiński, A.K., 2004, Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  8. Lambin, J. J., 2001, Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Magretta, J., 2003, Tajniki modelu biznesowego, Harvard Business Review Polska, March.
  10. Obłój, K., 2002, Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji, PWE, Warszawa.
  11. Porter, M.E., 2006, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice.
  12. Prahalad, C.V., Ramswamy, V., 2005, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  13. Sławińska, M. (red.), 2010, Modele biznesu w handlu detalicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  14. Stern, R.W, El-Ansary, A.L, Couglan, A.T., 2002, Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  15. Wit, B., Meyer, R., 2007, Synteza strategii, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu