BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Figiel Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
W jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa handlowego tworzy wartość dla udziałowców?
How Reputation Creates Value for Shareholders in Retail Business?
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 175, s. 145-152, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Wartość dla akcjonariuszy, Jakość w handlu
Commercial enterprises, Shareholder Value (SHV), Quality in trade
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Ponieważ nie jest do końca jasne, czy to reputacja przyczynia się do większych zysków udziałowców, czy większe zyski udziałowców poprawiają reputację przedsiębiorstwa handlowego, autor niniejszego artykułu próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa wpływa na trzy czynniki tworzenia wartości i przekłada się na planowane przepływy gotówki. Stwierdzenia przedstawione w artykule nie powinny być traktowane jako definitywne, gdyż są oparte nie na empirycznych badaniach, lecz na studiach literaturowych przeprowadzonych w obszarze marek produktowych, marek korporacyjnych oraz reputacji przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

Since it is not clear whether corporate reputation creates profits to stockholders or whether greater stockholders' profits create reputation, the paper attempts to answer a question "how corporate reputation influences value creation factors and increases discounted cash flows?". The statements presented in this paper should not be treated as definite since they are loaded with the element of conscious speculation. The theses are not based on empirical research but rather on literature studies in the area of product and corporate brands as well as corporate reputation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barney, J.B., 2001, Is the resource-based view a useful perspective for strategic management research? Yes, Academy of Management Review, no. 26(1).
  2. Black, A., Wright, P., Bachman, J., Davies, J., 1998, In Search of Shareholder Value, Chapter 5 FT Pitman, London.
  3. Burnham, T., 2005, Mean Markets and Lizard Brains, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  4. Copland, T., Koller, T., Murrin, J., 2000, Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, New York.
  5. Dowling, G., 2002, How good corporate reputation create corporate value, Corporate Reputation Review, vol. 9, no. 2.
  6. Doyle, P., 2003, Marketing wartości, Felberg, Warszawa.
  7. Fombrum, C.J., Van Riel, C.B.M., 2004, Fame and Fortune, FT Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  8. Keller, K.L., 1998, Strategic Brand Management, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  9. Milgrom, P., Roberts, J., 1992, Economics, Organization & Management, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  10. Roberts, P.W., Dowling, G.R., 2002, Corporate reputation and sustained surerior financial performance, Strategic Management Journal, no. 23(12).
  11. Rossiter, J., Percy, L., 1997, Advertising Communications and Promotion Management, McGraw Hill, New York.
  12. Sabate, J.M., Puente, E., 2003, Empirical analysis ofthe relationship between corporate reputation and financial performance: a survey of the literature, Corporate Reputation Review, no. 6(2).
  13. Schultz, M., Chernantony, L., 2002, Corporate branding, Corporate Reputation Review, Special Issue, 5 (2 and 3).
  14. Srivastava, R.K., Shervani, T.A., Fahey, L., 1998, Market-based assets and shareholder value: a framework for analysis, Journal of Marketing, no. 62(1).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu