BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzozowska-Woś Magdalena (Politechnika Gdańska)
Tytuł
Social commerce - nowy trend w handlu elektronicznym
Social Commerce - New Trend in Electronic Commerce
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 175, s. 221-231, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Sprzedaż internetowa, Usługi internetowe, Użytkownicy internetu, Media społecznościowe
e-commerce, Internet sale, Internet services, Internet users, Social media
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Social commerce wykorzystuje media społecznościowe dla potrzeb handlu elektronicznego. Serwisy społecznościowe o charakterze social commerce stanowią nie tylko platformę do wymiany informacji i opinii na temat różnych produktów, ale są także miejscem, w którym konsument może dowiedzieć się o różnego rodzaju wyprzedażach, promocjach cenowych, bonusach, gratisach. Dzięki tego typu witrynom użytkownicy mogą nie tylko kupować najtaniej, ale również zmniejszać ryzyko zakupowe. Już teraz można powiedzieć, że social commerce ma duże szansę na sukces w Sieci. (abstrakt oryginalny)

Social commerce is the use of social media in the context of e-commerce. The Social commerce trend combines activities conducted by e-commerce with the system of an active community of users, built-up for the optimisation of shopping. Not only do these services constitute a platform for the exchange of information and opinions about variety of products, but they are also a place where the consumer can find out about various clearance sales, promotional price reductions and bonuses. Thanks to such websites, not only may the users make the cheapest purchases, but also reduce the purchase-related risk. Social commerce is likely to be successful on the Web. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzozowska-Woś, M., 2010, Wybrane instrumenty zintegrowanej komunikacji marketingowej, w: A. Fabian (red.), Zintegrowana działalność promocyjna na rynkach krajowych i międzynarodowych, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  2. Kustra, A., Sokołowska, B., Toczyski, P., Wilczopolska, M., 2008, Internet pomaga kupować, on-line, http://badania.gazeta.pl [dostęp: 07.10.2008].
  3. Marsden, P., 2009a, Simple definition of social commerce (with Word Cloud & Definitive Definition List) updated June 2010, Social Commerce Today, on-line, http://socialcommercetoday.com [dostęp: 17.11.2009].
  4. Marsden, P., 2009b, The 6 Dimensions of Social Commerce: Rated and Reviewed, Social Commerce Today, on-line, http://socialcommercetoday.com [dostęp: 22.12.2009].
  5. Millward Brown, 2010, Media społecznościowe zmieniają zachowania konsumenckie. Nowe badanie Firefly Millward Brown, http://www.millwardbrown.com [dostęp: 18.11.2010].
  6. Pelc, M., Karbowski M., 2009, Polski Internet 2008/2009, on-line, http://www.gemius.pl [dostęp: 20.02.2009].
  7. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, 2009, Polski rynek e-commerce, on-line, http://www.smb.pl [dostęp: 25.03.2009].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu