BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lewicki Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Nowe formy sprzedaży w handlu elektronicznym a wartość dla klienta
New Forms of Sale in E-Commerce with Reference to Value for Customer
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 175, s. 250-258, rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Sprzedaż internetowa, Formy sprzedaży, Handel elektroniczny, Wartość dla klienta
Internet sale, Forms of sales, e-commerce, Value to customer
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł dotyczy zastosowania nowych form sprzedaży w handlu elektronicznym. Na wstępie zwięźle zdefiniowano pojęcie handlu elektronicznego oraz wartości dla klienta. Następnie przedstawiono najpowszechniejszą koncepcję w zakresie sprzedaży on-line - model sklepu internetowego. W dalszej części szczegółowo omówiono trzy wybrane, nowe formy sprzedaży w e-handlu w odniesieniu do wartości dla klienta. Analizę każdej formy przeprowadzono na podstawie określonych przykładów z zakresu handlu elektronicznego. (abstrakt oryginalny)

This article concerns the use of new forms of sale through the Internet. At the outset, the concept of electronic commerce and value for customer were briefly defined. Then, the most popular concept in the field of Internet sale, was presented i.e. the internet shop. Further, the use of three chosen, new forms of sale within the Web environment were discussed in detail and with reference to value for customer. The analysis of each of them was supported by appropriate examples from e-commerce. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aukcje dla hazardzistów? http://manager.money.pl/hitech/artykuly/artykul/aukcje;dla;hazardzistow,87,0,412247.html [dostęp: 18.12.2010].
  2. Bacchetta, M., Low, P., Mattoo, A., Schuknecht, L., Wagerand, H., Wehrens, M., 1998, Special Studies - Electronic Commerce and the Role of the WIO, WTO Publications, Geneva.
  3. Butz, H.E., Jr., Goodstein, L.D., 1996, Measuring customer value: gaining the advantage, Organizational Dynamics, 24 (Winter).
  4. Czubakowska, S., 2010, Grupa dyktuje niskie ceny, Dziennik Gazeta Prawna, 26-28 listopada, nr 230 (2861).
  5. Gale, B.T., 1994, Managing Customer Value, The Free Press, New York.
  6. Holbrook, M.B., 1999, Consumer Value: A Framework for Analysis and Research, Routledge, London.
  7. http://www.askoxford.com [dostęp: 18.12.2010].
  8. http://groupon.pl [dostęp: 18.12.2010].
  9. http://podbij.pl [dostęp: 18.12.2010].
  10. http://swoopo.com [dostęp: 18.12.2010].
  11. http://woot.com [dostęp: 18.12.2010].
  12. http://www.ibood.com/pl/pl [dostęp: 18.12.2010].
  13. Maciejowski, T., 2004, Firma w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  14. Ordysiński, T., 2007, Modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  15. Szpringer, W., 2005, Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, Difin, Warszawa.
  16. Szumilak, J. (red.), 2004, Handel detaliczny: funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  17. Szymura-Tyc, M., 2005, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  18. Tian, Y., Stewart, C., 2006, History of e-commerce w: M. Khosrow-Pour, Encyclopedia of E-commerce, E-government, and Mobile Commerce, Idea Group Reference, London.
  19. Zeithaml, V.A., 1988, Consumer perceptions of price, quality, and value: A means-end model and synthesis of evidence, Journal of Marketing, vol. 52 (July), no. 3.
  20. Zwass, V., 1996, Electronic commerce: structures and issues aspects and opportunities, International Journal of Electronic Commerce, vol. 1, no. 1, Fall.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu