BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smus Tomasz R. (Opole University, Poland)
Tytuł
The Legal and Economic Aspects of Commercial Information Based on the Act on Rendering Electronic Services of 18 July 2002
Prawne i ekonomiczne aspekty informacji handlowej w świetle ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Finansach 1(6), 2011, nr 184, s. 157-168, bibliogr. 25 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Financial Sciences
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Usługi, Usługi internetowe
e-commerce, Services, Internet services
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
W artykule przedstawiono genezę uchwalenia ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Odniesiono się do uchwalanego projektu ustawy oraz problematyki handlu elektronicznego, przedstawiając jednocześnie przedmiot jej regulacji. W sposób szczegółowy omówiono aspekty prawne elektronicznej informacji handlowej w nawiązaniu do pewnych elementów ekonomicznych. (abstrakt oryginalny)

The article presents the origin of the Act on Rendering Electronic Services of 18 July 2002. The draft of the Act as well as the problems of the electronics trade and its regulation are discussed. The legal aspects of commercial information with reference to certain economic elements are presented in detail. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E-economy (2005), [in:] P. Adamczewski, Słownik informatyczny [An Information Technology Dictionary], Gliwice.
  2. Fajgielski P. (2003), Ochrona danych osobowych w telekomunikacji – aspekty prawne [Personal Data Protection in Telecommunication – the Legal Aspects], Lublin.
  3. Frań A., A Commentary to Art. 2 of the Act on Rendering Electronic Services of 18 July 2002 (Journal of Laws, 02.144.1204), Lex/el.
  4. Grabowski M. (1996), Sponsorowanie przez prowadzących działalność związaną z produktami (usługami) objętymi zakazem reklamy [Sponsoring by Entities Conducting Business Activity Related to Goods (Products) Under Advertising Prohibition], Studia Prawnicze.
  5. Grzywacz A. (2002), Reklama w Internecie [Advertising in the Internet], TPP, No. 3.
  6. Informacja (2010), Wikipedia. The Free Encyclopedia, http://pl.wikipedia.org/wiki/informacja.
  7. Kasperen H.W.K., Lodder A.R. (2002), eDirectives. Guide to European Union Law on E-Commerce, Amsterdam.
  8. Kasprzycki D. (2001), Wybrane zagadnienia prawa reklamy w Internecie [Selected Issues of Advertising Law in the Internet], [in:] J. Barta (ed.), Zagadnienia nieuczciwej konkurencji [Unfair Competition Issues], ZNUJ PWiOWI, z. 64.
  9. Konarski X. (2004), Komentarz do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną [A Commentary on the Act on Rendering Electronic Services], Warszawa.
  10. Kot D. (2001), Dyrektywa Unii Europejskiej o handlu elektronicznym i jej implikacje dla prawa cywil¬nego [The European Union Directive on Electronic Commerce and its Implications for Civil Law], Kwartalnik Prawa Prywatnego, z. 1.
  11. Kowalik-Bańczyk K. (2009), Theses 2 - 6 Articles, Art. 9, 10, [in:] J. Gołaczyński (ed.), The Act on Rendering Electronic Services. A Commentary, Warszawa.
  12. Litwiński P. (2008), Świadczenie usług drogą elektroniczną [Electronic Services Rendering], [in:] P. Polański (ed.), Prawo Internetu [The Law of the Internet], Warszawa.
  13. Martysz C., Szpor G., Wojsk K., Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne [The Act on the Implementation of IT Solutions in Public Sector Entities], komentarz, Warszawa 2007.
  14. Nogacki R. (2005), Prawne aspekty internetowej reklamy banku [The Legal Aspects of an Internet Bank Advertisement], part I, Electronic Mail, Banking Law, no. 10.
  15. Nowińska E. (2002), Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilnoprawne [Fighting Dishonest Advertising. Civil Law Issues], Kraków.
  16. Nowińska E., du Vall M. (2001), Reklama a informacja w komunikacji rynkowej [Advertising and Information in Market Communication], ZNUJ PWiOWI.
  17. Official Journal of ECL 178/1 of 17 July 2000, Polish special edition, Chapter 13, Vol. 25, p. 399.
  18. Polański P. (2008), Prawo Internetu [Internet Law], Warszawa.
  19. Rączka G. (2007), Ochrona usługobiorcy usług elektronicznych [The Protection of the Electronic Service Recipient], Toruń.
  20. Reklama (2010), Wikipedia. The Free Encyclopedia, http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama.
  21. Skubisz R. (2000), Thesis to the Article 16, [in:] J. Szwaja (ed.), Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji [A Commentary on the Unfair Competition Act], Warszawa.
  22. Smolski R., Smolski M., Stadtmüller E.H. (1999), Słownik Encyklopedyczny [An Encyclopaedic Dictionary], Edukacja Obywatelska, Wrocław.
  23. Świerczyński M. (2009), Thesis Articles 2, 3, 3a – d, 8, 12 – 15, [in:] J. Gołaczyński (ed.), The Act on Rendering Electronic Services, Warszawa.
  24. Surdacka A. (1996), Reklama wartościowa [Valuable Advertising], PPH, No. 12.
  25. Waglowski P. (2003), Informacja handlowa w komunikacji elektronicznej [Commercial Information in Electronic Communication], Prawo i Ekonomia w Telekomunikacji, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-5993
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu