- Autor
- Łopaciński Karol (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Koncepcja tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania skuteczności promocji w Internecie
Data Mart Conception to Research the Effectiveness of Internet Promotion - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (20), 2011, nr 187, s. 230-243, tab., rys., bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics - Słowa kluczowe
- Hurtownie danych, Formy promocji, Kampanie reklamowe, Internet, Wywiad gospodarczy
Data warehouse, Promotion forms, Advertising campaign, Internet, Business intelligence - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Prowadzenie skutecznych kampanii promocyjnych w Internecie wymaga systematycznego badania efektów realizowanych działań. Szacowanie skuteczności e-promocji związane jest z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizą danych pochodzących z różnych źródeł. Szerokie możliwości integrowania rozproszonych zasobów informacyjnych oraz ich analizowania dają obecnie systemy klasy Business Intelligence oparte na hurtowniach danych. W artykule zaprezentowany zostanie ogólny projekt tematycznej hurtowni danych, której zadaniem ma być gromadzenie zasobów informacyjnych na temat przebiegu kampanii promocyjnych na stronach internetowych. Na podstawie zebranych w ten sposób danych możliwe będzie przeprowadzanie analiz wielowymiarowych OLAP, których zadaniem będzie określanie skuteczności prowadzonych przez przedsiębiorstwo działań promocyjnych w Internecie. (abstrakt oryginalny)
Executing an effective promotional campaign on the Internet requires systematic research of the effects of promotional actions. Estimating effectiveness of the company’s e-promotion means a constant need of collecting, processing and analysing data coming from various sources. Business Intelligence tools based on Data Warehouse offer wide opportunities of integrating, analysing and processing information resources. The article presents a general data mart project, which serves as a tool to retain the information resources concerning the course of promotional campaigns on websites. This method of data collection will allow to make multi-dimensional OLAP analyses, which task is to measure the effectiveness of e-promotion. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Collin S., Marketing w sieci, Wydawnictwo Felberg, Warszawa 2002.
- Dyba A., Cookies, czyli permanentna inwigilacja, „Modern Marketing” 1999, nr 5.
- Dyche J., CRM – Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
- Inmon W., Building the Data Warehouse, John Wiley & Sons, New York 1992.
- Jarke M., Lenzerini M., Vassiliou Y., Vassiliadis P., Fundamentals of Data Warehouses, Spinger-Verlag, Berlin-Heidelberg 2003.
- Kaushik A., Web Analytics: An Hour a Day, Wiley Publishing, Indiana 2007.
- Miłosz M., Muryjas P., Współczesne technologie informatyczne – Obiektowość w informatyce, Wydawnictwo Mikom, Warszawa 2004.
- Nycz M., Techniki pozyskiwania wiedzy w hurtowni danych, [w:] R. Knosala (red.), Komputerowo zintegrowane zarządzanie, t. II, Oficyna Wydawnicza PTZP, Opole 2009.
- Olszak C., Ziemba E., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Płoski Z., Słownik encyklopedyczny – Informatyka, Wydawnictwo Europa, Wrocław 1999.
- Poe V., Klauer P., Brobst S., Tworzenie hurtowni danych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000.
- Surma J., Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Log_(informatyka).
- http://www.microstrategy.pl/OLAP/.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
1507-3858 - Język
- pol