BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Poziom etyki handlowców a ich wizerunek wśród nabywców finalnych
The Level of Traders' Ethics and their Image among Final Buyers
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 177, s. 33-44, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Praca w handlu, Etyka, Konsument, Marketing handlowy, Nieuczciwe praktyki
Trade job, Ethics, Consumer, Trade marketing, Dishonest practices
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiona została problematyka poziomu etyki działań realizowanych przez handlowców wobec nabywców finalnych oraz obsługi klienta w placówkach handlowych oferujących produkty spożywcze. Na podstawie wyników pierwotnych badań ankietowych określono znaczenie przypisywane poziomowi obsługi przez respondentów z punktu widzenia ich zachowań zakupowych oraz postrzegania handlowców. Omówiono główne przejawy nieetycznego postępowania oferentów i reakcje nabywców, jakie są ich skutkiem. Szczególną uwagę zwrócono na niski stopień znajomości przez odbiorców ich praw i wynikające z niego dla nich zagrożenia. Podkreślono także krótkowzroczność handlowców, którzy stosując nieuczciwe praktyki wobec nabywców, sami prowadzą do niekorzystnych dla siebie następstw w długim okresie, chociażby w postaci pogorszenia ich wizerunku rynkowego. (abstrakt oryginalny)

The article presents the problem of ethics in activities realized by retailers. On the basis of results of field research, the respondents defined the level of services from the viewpoint of their purchasing behavior and their perception of traders. The main types of the traders' unethical activities and customers' reactions were described. Special attention was paid to the gap in the customers' knowledge about their rights. Finally, the short-sightedness of retailers was underlined, which leads to negative consequences in the long run because of the worsening of their market image. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A., 2010, Etyka producentów żywności a ich postrzeganie przez nabywców finalnych, Marketing i Rynek, nr 12.
  2. Baruk A., 2006, Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Dom Organizatora, Toruń.
  3. Baruk A., 2008, Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Dom Organizatora, Toruń.
  4. Baruk A., 2009, Znaczenie marek produktów spożywczych w opiniach polskich nabywców, Marketing i Rynek, nr 2.
  5. Cheverton P., 2001, Zarządzanie kluczowymi klientami, Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Dla naszej obsługi klient to ciągle zło konieczne, 2010, http://biznes.onet.pl/dla-naszej-obsługi-klient-... [dostęp: 06.06.2010].
  7. Fałszywe "gratisy" i "promocje" w sklepach, 2009, http://wiadomosci.onet.pl/2100689,11... [dostęp: 23.12.2009].
  8. Kurylak M., 2010, Dobrze poinformowany łowca okazji, MwP, nr 9. http://www.mwp2011.pl/spis-tresci_mwp9.php [dostęp: 22.12.2010].
  9. Ponad 84 mld euro straciły w ostatnim roku sieci handlowe w związku z kradzieżami, 2010, http://biznes.onet.pl/ponad-84-mld-euro-stracily-w-ostatnim-roku-sieci-h,18543,3050 [dostęp: 25.11.2010].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu