BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek Lucyna (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność jako nowy kierunek w komunikacji marketingowej dużych przedsiębiorstw handlowych
Corporate Social Responsibility as New Direction in Marketing Communication of Large Retail Companies
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 177, s. 202-212, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przedsiębiorstwo handlowe, Wizerunek przedsiębiorstwa, Marketing społeczny, Komunikowanie marketingowe
Corporate Social Responsibility (CSR), Commercial enterprises, Company image, Social marketing, Marketing communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule scharakteryzowano koncepcję CSR i jej wykorzystanie w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstw handlowych. Podjęto próbę określenia warunków efektywnego wykorzystania CSR w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych. (abstrakt oryginalny)

This paper characterizes a concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and its use to shape the image of retail companies. Additionally, the recommendation of effective application of CSR in marketing Communications was formulated. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brammer S., Pavelin S., 2006, Corporate reputation and social performance: the importance of fit, Journal of Management Studies, vol. 43, no. 3.
  2. Ciechomski W., 2010, CSR jako filozofia działania sieci handlowych w: http://pracawsprzedazy.gazeta.pl/sprzedaz/1,86514,6732814,CSR_jako_filozofia_dzialania_sieci_handlowych.html [dostęp: 20.12.2010].
  3. Maison D. i Wasilewski P. (red)., 2000, Propaganda dobrych serc - czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków.
  4. Daugherty E.L., 2001, Public relations and social responsibility, w: Heath R.L. (red.), Handbook of Public Relations, Sage Publications, Thousand Oaks, London.
  5. Filek J., 2006, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Kraków.
  6. Głuszek E., 2008, CSR jako narzędzie budowania wizerunku firmy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 5(1205).
  7. Golaszewska-Kaczan U., 2005, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec niepewności w działalności firmy, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 10.
  8. Kłosiewicz-Górecka U., 2010, Kluczowe problemy rozwoju handlu wewnętrznego w Polsce, Marketing i Rynek, nr 7.
  9. Korpus J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Placet, Warszawa.
  10. Koszembar-Wilk M., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - hipoteka społeczna? w: Mucha J. (red.) Kultura i gospodarka. Ku antropologii życia gospodarczego w Polsce, Śląskie Wydawnictwo Naukowe, Tychy.
  11. Maignan I., 2001, Consumer's perceptions of corporate social responsibilities: a cross-cultural comparison, Journal of Business Ethics, March.
  12. Oczachowski D., 2007, Społeczna odpowiedzialność organizacji - warunki efektywnego wykorzystania w marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 473.
  13. Olejniczak T., 2006, Kształtowanie wizerunku sieci handlowej, Handlowiec, lipiec.
  14. Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  15. Sen S., Bhattacharya C.B., 2001, Does doing gud always lead to doing better? Consumer reaction to corporate social responsibility, Journal of Marketing Research, vol. 38, May.
  16. Spychalski M., 2005, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w świetle wymogu ekonomicznej efektywności, w: Brdulak H., Gołębiowski T., Wspólna Europa - zrównoważony przedsiębiorstwa a relacja z interesariuszami, SGH, Warszawa.
  17. Xueming Luo i Bhattacharya C.B., 2006, Corporate social reasonability, customer satisfaction and market value, Journal of Marketing, vol. 70, October.
  18. http://www.onboard.pl/data/file/raport_sieci_wizerunek(1).pdf (dostęp: 10.01.2011).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu