BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Spałek Mirosław
Tytuł
Facebook - narzędzie kariery czy platforma rozrywki? : idea i wstępny sprawdzian koncepcji badania
Facebook : a Career Tool or Entertainment? : the Idea behind the Research Concept and Its Evaluation
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2012, nr 1, s. 107-116, rys., tab., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Studenci, Kariera zawodowa, Serwisy społecznościowe, Badania ankietowe
Students, Professional career, Social networking, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Facebook
Facebook
Abstrakt
Dynamiczny rozwój technologii, a w szczególności networkingu, zmienia również sposób myślenia o karierze. Studia literatury wskazują, że sprawa jest dostrzegana, ale jeszcze nie doczekała się szerszych badań. Poniższe opracowanie podejmuje próbę wstępnej weryfikacji narzędzia badawczego, które zostało przygotowane z myślą o ocenie sposobu wykorzystania przez studentów wkraczających na ścieżkę kariery sieci społecznościowych, między innymi Facebooka. (abstrakt oryginalny)

Technology development has changed many aspects of human life. Adjusted usage of social networks tends to be significant, especially at the moment of transfer from studying to professional employment. Researchers claim the significance of Internet tools for planning and starting a career. However, they simultaneously emphasize the growing need to understand this field, which deserves more respect. Background descriptions serve as the basis for the main objective of this article, to verify the utility of the prepared tool and to assess the aim of joining Facebook and networking in general among Polish students. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kalpidou M., Costin D., Morris J. (2011), The Relationship between Facebook and the Well-Being of Undergraduate College Students, "CyberPsychology, Behavior & Social Networking", vol. 14, z. 4.
  2. Lakshminarasimha A., Vijayan A. (2008), Value Chain Analysis: Social Networking Communities, ICFAI "Journal of Marketing Management", vol. 7, z. 3.
  3. www.facebook.com, (September 2011) Facebook statistics.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu