- Autor
- Rojek-Nowosielska Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec dostawców
The Principles of Corporate Social Responsibility Towards Suppliers - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Społeczne 2(4), 2011, nr 213, s. 113-122, tab., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Social Sciences - Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR) - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie założeń polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w odniesieniu do dostawców. Prowadzona analiza, poza przybliżeniem wybranych ujęć definicyjnych SOP oraz odwołaniem się do zasad prowadzenia działalności gospodarczej przyjętych podczas obrad Okrągłego Stołu z Caux, nawiązuje do wyników badań empirycznych. Wynika z nich, że podstawowe założenia teoretyczne koncepcji SOP, w świetle opinii respondentów, są z powodzeniem realizowane w praktyce. Niestety, ocena założenia dotyczącego stosowania zasad SOP u dostawców i kontrahentów wypadła zdecydowanie negatywnie. (abstrakt oryginalny)
The article attempts to discuss the principles of Corporate Social Responsibility (CSR) politics in suppliers’ perspective. Therefore the idea of CSR, selected definitions of the politics and the main Caux Round Table Principles in relation to suppliers were described. To better describe the discussed issues, the mentioned principles were compared to the expectations of the entrepreneurs. It could be observed (basing on empirical research) that the principle concerning encouraging the other suppliers to realize in practice the idea of Corporate Social Responsibility is the most difficult one. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bowen H.R., Social responsibilities of the businessman, Harper & Row, New York 1953.
- Carroll A.B., Corporate social responsibility, “Business and Society” September 1999, no. 38(3).
- Carroll A.B., Buchholtz A.K., Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, South-Western Cengage Learning, 2009.
- Hibbit C., External environmental disclosure and reporting by large European companies: An economic, social and political analysis of managerial behaviour, Limperg Instituut, Amsterdam 2004.
- Komunikat Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, „Realizacja partnerstwa na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia: uczynienie Europy liderem w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw”, KOM (2006)136 wersja ostateczna, Bruksela, 22 marca 2006 r.
- Plawgo B. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport z badań, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica w Białymstoku, Białystok 2009.
- Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Wrocław 1992.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
2080-6019 - Język
- pol