BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świstak Jarosław (Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie), Wicka Aleksandra (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Neuromarketing - ścieżka dostępu do zachowań konsumenta?
Neuromarketing - an Access Path to Customers Behaviour?
Źródło
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2010, R. 9, nr 1, s. 113-122, tab., bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Badanie preferencji konsumenckich, Koszty, Neuromarketing
Consumer behaviour, Consumer preferences research, Costs, Neuromarketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Neuromarketing określany jest jako badanie mózgu pod kątem preferencji konkretnych marek. Praca zawiera przegląd definicji i stanowisk dotyczących neuromarketingu i jego przydatności. Celem artykułu jest przedstawienie opinii środowiska związanego z neuromarketingiem na temat jego istoty i możliwości wykorzystania w praktyce. Zwrócono szczególną uwagę na metody diagnostyczne wykorzystywane w badaniach neuromarketingowych, analizując je również jako potencjalne źródło kontrowersji, które budzi opisywane zagadnienie. W podsumowaniu podkreślono potrzebę prowadzenia badań neuromarketingowych, zwracając jednak uwagę na ich wysokie koszty i małe doświadczenie metodologiczne w tym zakresie. (abstrakt oryginalny)

Neuromarketing is determined as examining the brain with respect to preferences of specific brands. The paper includes an overview of definitions and opinions concerning neuromarketing and it discusses the possibilities of applying neuromarketing in practice. A special attention was paid to diagnostic methods used in neuromarketing examinations, which were also analysed as a potential source of controversies that may be caused by the discussed subject. In the conclusions, the author highlighted a need to carry out neurmarketing research, being aware of its high costs and still insufficient methodological experience in this field. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Broszko K., 2008. Czytać w myślach konsumentów... www.brief.pl z 16.12.2008 r.
  2. Broszko K., 2009. Neuromarketingowe badania czy neuromarketingowe brednie? www.brief.pl z 24.07.2009 r.
  3. Falkowski A., 2008. Praktyczna psychologia poznawcza: Marketing i Reklama. GWP, Gdańsk.
  4. Falkowski A., Tyszka T., 2009. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk.
  5. Lindstrom M., 2009. Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym dlaczego kupujemy. Znak, Kraków.
  6. Makarenko V., 2009. Gdyby reklamę wymyślono teraz, byłby zakazana, www.marketing-news.pl z 07.06.2009 r.
  7. Momentum Worldwide i Neuro Device Group zakończyły realizację projektu badawczego w Super-Pharm. www.marketing-news.pl z 30.07.2009 r. (anonim).
  8. Mueller J., 2007. Nic się nie uda bez emocji www.marketing-news.pl z 2.08.2007 r.
  9. Neuromarketing - modny temat, www.nf.pl z 17.04.2009 r. (anonim).
  10. Neuromarketing w sklepach, www.portal spożywczy.pl z 24.07.2009 r. Ohme K.R., 2009. Neuromarketing i podświadomość w reklamie, www.magazynceneo.pl.
  11. Ohme R.K. (red.), 2007. Nieuświadomiony afekt. GWP, Sopot.
  12. Ohme R.K. Konsument jako skąpy ekspert, www.brief.pl z 24.07.2009 r.
  13. Ohme R.K., 2008. Ukryta moc reklamy, [w:] Charaktery 2/2008.
  14. R&D LAB. Czy maszyna obroni emocje? www.LABoratory.pl.
  15. Soluch P, 2009. Neuromarketing - a co to takiego? www.bankier.pl z 2.05.2009 r. (www.nf.pl).
  16. Tajniki umysłu - diagnoza Wprost 2008. Wprost z 7.12.2008 r.
  17. Warmiński A., 2004. Neuromarketing - po(d)stęp w badaniach marketingowych, www.marketing-news.pl z 18.05.2004 r.
  18. Witak K., 2007. Neuromarketing - małżeństwo nauki z biznesem, www.naszymzdaniem.dlastudenta.pl z 13.04.2007 r.
  19. Wójcik J., 2006. Badania neuropsychologiczne. www.kognitywistyka.net z 08.09.2006 r.
  20. Wygnanski T, 2008. Perswazja w białym fartuchu. Media i Marketing, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-0757
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu