BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śliwiński Rafał (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Strategie polskich przedsiębiorstw szybko rosnących : wyniki badań empirycznych
Strategies of Polish Fast Growing Enterprises - Results of Empirical Research
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 180, s. 257-267, rys., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wzrost przedsiębiorstwa
Corporation strategies, Enterprises, Enterprise competitiveness, Enterprise growth
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przestawia wyniki badań empirycznych autora dotyczących strategii w polskich przedsiębiorstwach szybko rosnących. Badania miały wskazać na sposoby postępowania przedsiębiorstw na rynku, odpowiedzieć na pytanie, na ile strategie są bytami sformalizowanymi w badanych przedsiębiorstwach, jak są sformułowane oraz na czym polegają i jak firmy je realizują. Artykuł zawiera analizę i bezpośrednie wypowiedzi starannie wyselekcjonowanych do badania przedsiębiorstw, dając czytelnikowi możliwość własnej oceny postrzegania strategii przez polskie przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

This paper presents results of the author's empirical research in the field of strategy of the Polish fast growing enterprises. The results point at the ways of behaviour of those enterprises on the market, trying to answer the questions: to what extent the strategies are formalized in the researched enterprises, how the strategies are formulated and how they are realized. This article contains an analysis of this issue and direct answers from the enterprises carefully selected for research, providing the reader with processed information but also offering the possibility of individual assessment of the strategies of the studied enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kim, W.Ch., Mauborgne, R., 2005, Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa.
  2. Porter, M.E., 2006, Przewaga konkurencyjna, Helion, Gliwice.
  3. Schumpeter, J.A., 1942, Capitalism, Socialism and Democracy, Harper, New York.
  4. Śliwiński, R., 2011, Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu