BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowski Jarosław (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Compromise Approach to Effects-Oriented Web Design
Projektowanie kompromisowe witryn internetowych zorientowanych na efekty
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 205, s. 143-155, rys., tab., bibliogr. 23 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Advanced Information Technologies for Management - AITM 2011: Information Systems in Business
Słowa kluczowe
Serwis internetowy, Projektowanie witryn WWW
Website, Design of Web sites
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Projektowanie aplikacji internetowych wymaga integracji zarówno obszarów powiązanych z użytecznością oraz architekturą informacji, jak i elementów oddziaływania na zachowania użytkownika. W szczególności dotyczy to witryn zorientowanych na efekty, które mają na celu generowanie określonych interakcji za pośrednictwem różnych form przekazu i obiektów interaktywnych, takich jak banery reklamowe czy strony docelowe. Występuje tutaj konflikt pomiędzy potrzebą generowania określonych rezultatów a zapewnieniem odpowiedniego poziomu użyteczności. Prezentowana w artykule koncepcja oparta jest na dekompozycji elementów składowych witryny i umożliwia poszukiwanie rozwiązań kompromisowych. Głównym założeniem jest generowanie efektów na określonym poziomie z jednoczesnym zachowaniem ograniczonej inwazyjności witryny. (abstrakt oryginalny)

Web applications require the integration of different areas in the field of usability, information architecture and elements influencing user behaviour. In particular, it is related to the effects-oriented websites designed to generate specific interactions. Various forms of media and interactive objects such as banner ads, landing pages, or the active elements of websites are used in this area. A conflict can be identified between the need to achieve results, and ensuring an adequate level of usability. The approach presented in this article is based on the decomposition of interactive elements and compromise solutions with the main goal to generate results at a certain level while maintaining a low intrusiveness of the website. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barnes S.J., Vidgen R. (2002), An integrative approach to the assessment of e-commerce quality, Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 3, No. 3.
  2. Bernard R. (2010), Simple and Proven Ways Your Website Can Persuade Visitors, http://www.renaldobernard.com (accessed: 15.05.2010).
  3. Burke M., Gorman N., Nilsen E., Hornof A. (2004), Banner Ads Hinder Visual Search and Are Forgotten, CHI' 2004, Vienna.
  4. Flavian C., Gurrea R., Orus C. (2009), Heuristic evaluation of websites design for achieving the web success, International Journal of Services and Standards, Vol. 5, No. 1.
  5. Green D., Pearson J.M. (2006), Development of a web site usability instrument based on ISO-9241-11, The Journal of Computer Information Systems, Vol. 47, No. 1.
  6. Ha L. (1996), Advertising clutter in consumer magazines: Dimensions and effects, Journal of Advertising Research, Vol. 36.
  7. Ivory M.Y., Hearst M.A. (2001), The state of the art in automating usability evaluation of user interfaces, ACM Computing Surveys, Vol. 33.
  8. Jankowski J. (2011), Integration of collective knowledge in fuzzy models supporting web design process, [in:] P. Jedrzejowicz, N.T. Nguyen, K. Hoang (Eds.), Proceedings of the 3rd International Conference on Computational Collective Intelligence, Lecture Notes in Artificial Intelligence, LNCS 6923, Springer-Verlag, Berlin [forthcoming].
  9. Kaplanidou K., Vogt C. (2006), A structural analysis of destination travel intentions as a function of website features, Journal of Travel Research, Vol. 45, No. 2.
  10. Kelly S. (2008), Determining Effectiveness of Websites by Refining Transaction-Oriented Views through Supervised Competitive Clustering, Research report, The University of Georgia, Athens.
  11. Leggatt H. (2008), Intrusive ads (still) annoy consumers, BizReport, http://www.bizreport.com/2008/07/intrusive_ads_still_annoy_consumers.html (accessed: 21.06.2010).
  12. López I., Ruiz S. (2011), Explaining website effectiveness: The hedonic-utilitarian dual mediation hypothesis, Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 10.
  13. Morville P., Rosenfeld L. (2006), Information Architecture for the World Wide Web, O'Reilly, Sebastopol.
  14. Pearrow M. (2000), Web Site Usability Handbook, Charles River Media, Rockland.
  15. Rayan T. (2008), How to Measure Website Effectiveness Using New Success Metrics, http://ezinearticles.com (accessed: 25.06.2011).
  16. Rohrer C., Boyd J. (2004), The rise of intrusive online advertising and the response of user experience research at Yahoo, [in:] Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, ACM Press, New York.
  17. Schlosser A. (2006), Converting web site visitors into buyers: How web site investment increases consumer trusting beliefs and online purchase intentions, Journal of Marketing, Vol. 70, No. 2.
  18. Sears A., Jacko J. (2007), Human-Computer Interaction Handbook, CRC Press, London.
  19. Sharp H., Rogers Y., Preece J. (2007), Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  20. Tarafdar M., Zhang J. (2005), Analysis of critical website characteristics: A cross-category study of successful websites, The Journal of Computer Information Systems, Vol. 46, No. 2.
  21. Turatto M., Galfano G. (2000), Color, form and luminance capture attention in visual search, Vision Research, Vol. 40.
  22. Vredenburg K., Isensee S., Righi C. (2002), User-centered Design, Prentice Hall, New York.
  23. Zimmerman D.E., Akerelrea C.A. (2004), Usability Testing: An Evaluation Process for Internet Communications, Wiley, Hoboken, NJ.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu