BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobińska Małgorzata (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Chosen Aspects of Information Management in IT Outsourcing
Wybrane aspekty zarządzania informacją w outsourcingu
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 205, s. 240-247, bibliogr. 3 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Advanced Information Technologies for Management - AITM 2011: Information Systems in Business
Słowa kluczowe
Outsourcing, Zarządzanie informacją, Zarządzanie, Praktyka zarządzania, Outsourcing informatyczny
Outsourcing, Information management, Management, Management practice, Information technology outsourcing (ITO)
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Outsourcing, w tym outsourcing IT, to jedno z najczęściej wybieranych narzędzi biznesowych we współczesnej praktyce zarządzania. Celem niniejszego artykułu będzie omówienie wybranych aspektów zarządzania informacją w projektach outsourcingowych, które, zdaniem autorki, w istotny sposób wpływają na kształt i przebieg współpracy z zewnętrznym dostawcą usług IT. Szczególna uwaga zostanie poświęcona analizie potrzeb informacyjnych, zarządzaniu dokumentami oraz zasadom komunikacji w projektach outsourcingowych. Wybór tematu wiąże się z przekonaniem autorki, że poruszane w artykule aspekty zarządzania są zbyt często zaniedbywane przez organizacje decydujące się na współpracę z zewnętrznymi dostawcami usług IT. (abstrakt oryginalny)

Outsourcing, including the IT outsourcing, is one of the most frequently chosen business tools in the contemporary management practice. The aim of this article is discussing chosen aspects of information management in outsourcing projects, which, according to the author, has a huge impact on the shape and course of cooperation with the external IT services provider. Special attention will be paid to analysing information needs, managing documentation and the rules of communication in outsourcing projects. The choice of the topic is related to the author’s conviction that the discussed management aspects are often neglected by organizations choosing to cooperate with the external IT services providers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cullen S., Willcocks L. (2006), Intelligent IT Outsourcing: Eight Building Blocks to Success, Butterworth-Heinemann, London.
  2. Klincewicz K. (2008), Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski, [in:] A. Szymaniak (Ed.), Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services center, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  3. Sparrow E. (2003), Successful IT Outourcing, Springer, London.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu