- Autor
- Strojny Szymon (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Tytuł
- Uwarunkowania efektywności procesu obsługi klienta w handlu detalicznym
Conditions for Customer Service Effectiveness in Retail Trade - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 184, s. 83-95, tab., bibliogr. 23 poz.
- Słowa kluczowe
- Obsługa klienta, Przedsiębiorstwo handlowe, Handel detaliczny, Efektywna obsługa klienta
Customer service, Commercial enterprises, Retail trade, Efficient Consumer Response (ECR) - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Obsługa klienta to bardzo istotny element strategii firmy. Wpływa ona na pozycję konkurencyjną każdego przedsiębiorstwa, w tym także przedsiębiorstwa handlowego. Ważne jest zatem, by działania podejmowane w ramach procesu obsługi klienta były efektywne. Celem artykułu jest identyfikacja i analiza czynników wpływających na efektywność obsługi klienta, przy czym zakres podmiotowy rozważań ogranicza się do przedsiębiorstw handlu detalicznego. W artykule wskazano zatem na problemy ze zdefiniowaniem oraz obliczaniem efektywności w obsłudze klienta w przypadku przedsiębiorstwa handlowego. Wskazano także rozwiązania zarówno ze sfery relacji interpersonalnych, jak i ze sfery logistyki, które powinny przyczynić się do wzrostu efektywności obsługi klienta. (abstrakt oryginalny)
Customer service is a very important element of the company's strategy. It influences the competitive advantage of each company, including the trading company. Therefore is efficiency of the customer service is an important issue. The objective of this article is to identify and analyze the factors influencing efficiency of customer service. Moreover, the subject of this article is limited to retail trade enterprises. Difficulties in defining and measuring efficiency of customer service in a retail company have been characterized. Some interpersonal and logistic solutions have been described as leading to the growth of customer service effectiveness. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Beier, F.J., Rutkowski, K., 2003, Logistyka, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
- Christopher, M., Peck, H., 2005, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa.
- Chwałek, J., 1992, Innowacje w handlu, PWE.
- Ciesielski, M., 1999, Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa.
- Coyle, J., Bardi, E., Langley, C.J., 2002, Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
- Cyplik, P., Głowacka-Fertsch, D., Feriach, M., 2008, Logistyka przedsiębiorstw dystrybucyjnych, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań.
- Doyle, P., 2003, Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
- Dembińska-Cyran, I., Hołub-Iwan, J., Perenc, J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
- Hammerschmidt, M., 2006, Effizienzanalyse im Marketing - Ein produktionstheoretisch fundierter Ansatz auf Basis von Frontier Functions, Deutscher Universistats Verlag, Wiesbaden.
- Kałążna-Drewińska, U., Iwankiewicz-Rak, B., 1999, Marketing w handlu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Krzyżaniak, S., 2005, Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, Biblioteka Logistyka, Poznań.
- Pilarczyk, B., Sławińska, M., Mruk, H., 2001, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.
- Reinecke, S., Janz, S., 2007, Marketingcontrolling, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart.
- Rogoziński, K., 1998, Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Sławińska, M., 2002, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa.
- Sławińska, M. (red.), 2005, Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Stoner, J.A., Frejman, R.E., Gilbert, Jr D.R., 1997, Kierowanie, PWE, Warszawa.
- Strojny, Sz., 2008, Przesłanki standaryzacji interpersonalnej obsługi klienta, LogForum, 4.
- Sullivan, M., Adcock, D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Szulce, H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE Warszawa.
- Szulce, H., Żyminkowski, T. (red.), 2010, Znaczenie efektywności działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
- Szumilak, J. (red.), 2004, Handel detaliczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Wrzosek, W., 2005, Efektywność marketingu, PWE, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol