- Autor
- Mikołajczyk Jan (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Tytuł
- Centra handlowe jako forma koncentracji funkcjonalno-przestrzennej handlu
Shopping Centers as a Form of Functional and Spatial Concentration of Retailing - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 184, s. 125-137, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
- Słowa kluczowe
- Koncentracja przestrzenna, Handel, Rozwój handlu, Koncentracja handlu, Centra handlowe
Spatial concentration, Trade, Trade development, Concentration of trade, Shopping centres - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest identyfikacja procesu rozwoju i narastającej koncentracji funkcjonalno-przestrzennej centrów handlowych w Polsce. Zdaniem autora, jest to obecnie główny obszar konkurowania przedsiębiorstw w sektorze handlu detalicznego w Polsce. W artykule wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z koncentracją w handlu, w tym koncentracji funkcjonalno-przestrzennej, której przykładem są centra handlowe. Znaczna część artykułu przedstawia proces rozwoju centrów handlowych w Polsce, w tym ich rodzaje, oraz identyfikuje różne generacje centrów handlowych, a także pierwsze rankingi ich atrakcyjności. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to identify the development process and increasing functional and spatial concentration of shopping centers in Poland. The author believes this is now the main area of business competition in the retail sector in Poland. The article explains the basic concepts related to the concentration of trade in the functional and spatial concentration on the example of shopping malls. Much of the article presents the process of development of shopping centers in Poland, including their types and identifies the different generations of shopping centers and initial rankings of their attractiveness. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Altkorn, J., Kramer, T. (red), 1998, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa.
- Dietl, J., 1992, Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa.
- Ciechomski, W., 2010, Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, UEP, Poznań.
- Domański, T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa.
- Kucharska, B., Twardzik, M., 2007, Koncentracja i integracja w handlu. Aspekt teoretyczny, WSB, Dąbrowa Górnicza.
- Makowski, G., 2003, Świątynia konsumpcji, Trio, Warszawa.
- Mikołajczyk, J., 2004, Rewitalizacja handlu w centrach dużych ośrodków miejskich na przykładzie Poznania, w: Gregor, B. (red.), Marketing - Handel - Konsument w globalnym społeczeństwie, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 179, t. 2, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
- Pokorska, B., Maleszyk, E., 2002, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.
- Ranking największych centrów handlowych, 2009, Newsweek.
- GUS 2010, Rynek wewnętrzny w 2009 r., Warszawa.
- Sławińska, M. (red.), 2008, Kompendium wiedzy o handlu, PWE, Warszawa.
- Sławińska, M., Mikołajczyk, J. (red.), 2003, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków, AE, Poznań.
- Strużycki, M. (red.), 1996, Globalizacja handlu, IRWiK, Warszawa.
- Strużycki, M. (red.), 2000, Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, IRWiK, Warszawa.
- www.icsc.org.
- www.prch.pl.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol