BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lewicki Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Zastosowanie instrumentów marketingu mix w handlu elektronicznym
The Use of Marketing Mix Tools in E-Commerce
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 184, s. 173-186, rys., tab., bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Marketing-mix, Digitalizacja, Kanały dystrybucji, Reklama w internecie, World Wide Web (WWW)
e-commerce, Marketing-mix, Digitizing, Distribution channels, Internet advertising, World Wide Web (WWW)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł dotyczy zastosowania narzędzi marketingu mix w handlu elektronicznym. Na wstępie zwięźle zdefiniowano pojęcie handlu elektronicznego. Następnie przedstawiono najpowszechniejszą koncepcję w zakresie instrumentów marketingu, tak zwaną koncepcję 4P w odniesieniu do sfery e-handlu. W dalszej części szczegółowo omówiono zastosowanie poszczególnych narzędzi w ramach środowiska sieci WWW (w kolejności: produkt, cena, dystrybucja, promocja). Analizę każdego z instrumentów poparto odpowiednim przykładem polskiego e-przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

This article concerns the use of marketing mix tools in e-commerce. In the introductory part, the concept of electronic commerce was briefly defined. Then, in reference to the sphere of e-commerce, the most popular concept in the field of marketing instruments - 4Ps, was presented. Further on , the use of each marketing tool within the Web environment was discussed in detail (in this order: product, price, distribution, promotion). Analysis of each of the instruments was supported by appropriate examples of Polish e-companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andersen, Ch., 2008, Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.
  2. Bacchetta, M., Low, P., Mattoo, A., Schuknecht, L., Wagerand, H., Wehrens, M., 1998, Special Studies - Electronic Commerce and the Role of the WTO, WTO Publications, Geneva.
  3. E-biznes od kuchni: Merlin.pl, http://www.internetstandard.pl/news/115180_1/E.biznes.od.kuchni.Merlin.pl.html [dostęp: 2.10.2010].
  4. e-Handel Polska 2009 - Badanie polskich sklepów internetowych i konsumentów, http:/www.sklepy24.pl/raport_e-handel_2009 [dostęp: 2.10.2010].
  5. Gulati, R., Garino, J., 2000, Get the Rght Mix of Bricks and Clicks, Harvard Business Review, May-June.
  6. http://www.askoxford.com/concise_oed/ecommerce?view=uk [dostęp 2.02.2010].
  7. http://www.gandalf.com.pl/ [dostep:2.10.2010].
  8. http://www.ibood.com/pl/pl/ [dostep:9.10.2010].
  9. http://www.intymnie.com/ [dostęp: 9.10.2010].
  10. http://www.merlin.pl [dostęp: 2.10.2010].
  11. http://www.sklepy24.pl [dostęp: 2.10.2010].
  12. http://en.wikipedia.org/wiki/Marketing_mix.
  13. Kare-Silver de, M., 2002, e-Szok rewolucja w elektronicznym handlu, PWE, Warszawa.
  14. Kotler, Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
  15. Porter, M.E., 2003, Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March.
  16. Ranking sklepów internetowych, http://ranking.money.pl/2009 [dostęp: 2.10.2010].
  17. Raport AdStandard 2010, http://www.internetstandard.pl/news/356301/Internet.Standard.prezentuje.raport.adStandard.2010.html [dostęp: 2.10.2010].
  18. Raport przygotowany przez Praktycy.com, E-commerce w Polsce 2009, http://blog.sklepyfirmowe.pl/wp-content/uploads/raport_eCommerce2009.pdf [dostęp: 2.10.2010].
  19. Raport za 2009 rok, http://www.smb.pl/badania_smb [dostęp: 2.10.2010].
  20. Szumilak, J. (red.), 2004, Handel detaliczny: funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  21. Tian, Y., Stewart, C., 2006, History of E-Commerce, w: Khosrow-Pour, M. (red.), Encyclopedia of E-commerce, E-government, and Mobile Commerce, Idea Group Reference, London.
  22. Zwass, V., 1996, Electronic Commerce: Structures and Issues Aspects and Opportunities, International Journal of Electronic Commerce, vol. 1, no. 1, Fall.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu