BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brandys Joanna (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Znaczenie marki miasta w kreowaniu i komunikowaniu wartości dla klienta
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 79-85, rys.,
Słowa kluczowe
Wartość dla klienta, Marketing terytorialny, Marka, Miasto, Komunikowanie wartości, Klient
Value to customer, Territorial marketing, Brand, City, Value communication, Customer
Abstrakt
Miasta, podobnie jak przedsiębiorstwa, podlegają prawom obowiązującym na rynku, muszą ze sobą konkurować, żeby przyciągnąć i utrzymać inwestorów, turystów i mieszkańców. Z drugiej strony, miasta kształtowane są przez takie wartości jak położenie geograficzne, uwarunkowania historyczne, warunki przyrodnicze, dziedzictwo kulturowe, oferowane produkty, które to elementy tworzą obraz danego miasta, jego wizerunek. Te przesłanki, a także chęć podkreślenia unikalności i wyjątkowości oraz konieczność dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb nabywców, rodzą potrzebę tworzenia przez miasta własnych, silnych marek. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 626.
  2. A. Łuczak, Wizerunek miasta, "Samorząd Terytorialny" 2001, nr 1-2, s. 83.
  3. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing, s. 520-521.
  4. M. Szymura-Tyc, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Prace Naukowe AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2005, s. 75.
  5. I. Rutkowski, Marketingowe koncepcje wartości, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2, s. 4-5.
  6. M. Christoper, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005, s. 55.
  7. J. Brock Smith, M. Colgate, Customer Value Creation: A Practical Framework, "Journal of Marketing Iheory and Practice" 2007, Winter za: J. Sawicki, Tworzenie wartości dla klienta - praktyczna koncepcja ramowa, "Marketing i Rynek" 2008, nr 8, s. 40.
  8. M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 76-77.
  9. J. Bazarnik, Znaczenie systemów informatycznych w tworzeniu wartości dla klienta, w: Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, red. A. Czubała, Wydawnictwo AE w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2006, s. 416.
  10. Szerzej na ten temat M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 80-83.
  11. M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 144-145.
  12. Tamże, s. 158.
  13. A. Łuczak, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2000, nr 10, s. 47
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu