- Autor
- Brandys Joanna (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
- Tytuł
- Znaczenie marki miasta w kreowaniu i komunikowaniu wartości dla klienta
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 79-85, rys.,
- Słowa kluczowe
- Wartość dla klienta, Marketing terytorialny, Marka, Miasto, Komunikowanie wartości, Klient
Value to customer, Territorial marketing, Brand, City, Value communication, Customer - Abstrakt
- Miasta, podobnie jak przedsiębiorstwa, podlegają prawom obowiązującym na rynku, muszą ze sobą konkurować, żeby przyciągnąć i utrzymać inwestorów, turystów i mieszkańców. Z drugiej strony, miasta kształtowane są przez takie wartości jak położenie geograficzne, uwarunkowania historyczne, warunki przyrodnicze, dziedzictwo kulturowe, oferowane produkty, które to elementy tworzą obraz danego miasta, jego wizerunek. Te przesłanki, a także chęć podkreślenia unikalności i wyjątkowości oraz konieczność dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb nabywców, rodzą potrzebę tworzenia przez miasta własnych, silnych marek. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 626.
- A. Łuczak, Wizerunek miasta, "Samorząd Terytorialny" 2001, nr 1-2, s. 83.
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing, s. 520-521.
- M. Szymura-Tyc, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Prace Naukowe AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2005, s. 75.
- I. Rutkowski, Marketingowe koncepcje wartości, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2, s. 4-5.
- M. Christoper, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005, s. 55.
- J. Brock Smith, M. Colgate, Customer Value Creation: A Practical Framework, "Journal of Marketing Iheory and Practice" 2007, Winter za: J. Sawicki, Tworzenie wartości dla klienta - praktyczna koncepcja ramowa, "Marketing i Rynek" 2008, nr 8, s. 40.
- M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 76-77.
- J. Bazarnik, Znaczenie systemów informatycznych w tworzeniu wartości dla klienta, w: Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, red. A. Czubała, Wydawnictwo AE w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2006, s. 416.
- Szerzej na ten temat M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 80-83.
- M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 144-145.
- Tamże, s. 158.
- A. Łuczak, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2000, nr 10, s. 47
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol