BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Całka Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zmiany w prezentacji reklamy internetowej a jej klikalność
Changes in Internet Advertisement Presentation and its CTR
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (9), 2011, nr 222, s. 9-49, rys., tab., bibliogr. 33 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Management Sciences
Słowa kluczowe
Reklama, Promocja, Reklama w internecie
Advertising, Promotion, Internet advertising
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kontekstowa reklama internetowa jest jedną z atrakcyjnych form promocji dla firm, ale także źródłem dochodów dla wydawców serwisów. Niniejsza praca dotyczy sposobu prezentacji internetowej reklamy kontekstowej, tak aby osiągnąć jak najwyższy współczynnik klikalności (CTR), który bezpośrednio przekłada się na przychody. Zbadano siedem hipotez za pomocą map cieplnych. Wynikiem badania są implikacje menedżerskie dla wydawców. (abstrakt oryginalny)

Contextual Internet advertisements are not only an attractive promotion form for companies, but also an income source for publishers. The article discusses contextual Internet advertisement presentation methods aiming to achieve the highest click-through rate (CTR), which directly influences publisher's income. A set of seven hypotheses was conducted using heat maps. The result of the study includes managerial implications dedicated for publishers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Teoria i praktyka, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  2. Biernat D., Reklama kontekstowa, "Marketing w Praktyce" 2010, nr 11(153).
  3. Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  4. Jaskowska B., Grzechowiak M., Małek A., Potencjał internetu jako medium reklamowego, "adStandard 2010", luty 2010.
  5. Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  6. Krug S., Przetestuj ją sam, Helion, Gliwice 2010.
  7. Leśniewska A., Reklama internetowa, ONE Press, Gliwice 2006.
  8. Małek A., Rynek reklamy online w Polsce i na świecie, "adStandard 2011", marzec 2011.
  9. Mazurek G., Mącik R., Pomiar skuteczności i efektywności serwisów internetowych [w:] Badania marketingowe - nowe wyzwania, red. K. Mazurek-Łopacińska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 96, Wrocław 2010.
  10. Newell F., Lojalność.com. Zarządzanie relacjami z klientami w nowej erze marketingu internetowego, IFC Press, Kraków 2002.
  11. Nielsen J., Pernice K., Eyetracking, Web Usability, Nielsen Norman Group 2010.
  12. http://www.internetstats.pl/index.php/2010/01/wartosc-rynku-reklamy-w-polsce-w-latach-2009-2010-zenith-optimedia/ z dnia 23.02.2011.
  13. http://www.krrit.gov.pl/bip/Portals/0/publikacje/raporty/rtv_w_polsce.pdf z dnia 12.05.2011.
  14. http://marketingowiec.pl/artykul/swiatowy-rynek-reklamy-powraca-do-zdrowia-decydujacy-rok-2011?subpage=2 z dnia 12.05.2011.
  15. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/juz-2-mld-uzytkownikow-internetu z dnia 4.02.2011.
  16. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_nts_spolecz_inform_w_polsce_2006-2010.pdf z dnia 4.02.2011.
  17. http://leksykonreklamy.pl/leksykon/historia-reklamy/ z dnia 4.02.2011.
  18. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/emarketer-internet-pokonal-prase-w-wydatkach-na-reklame z dnia 4.02.2011.
  19. http://www.goldensubmarine.com/pl/biuro-prasowe/wiadomosci/1/wyniki-badania-marketing-360interaktywny.html z dnia 2.02.2011.
  20. http://biznes.interia.pl/raport/akademia-reklamy-kontekstowej/slownik/news/sem-ang-search-engine-marketing,1450038,6861 z dnia 02.02.2011.
  21. http://biznes.interia.pl/raport/akademia-reklamy-kontekstowej/slownik/news/ctr,1450043,6861 z dnia 02.02.2011.
  22. http://eyetracking.pl/pl/114/Eyetracking z dnia 06.03.2011.
  23. http://www.tvn24.pl/12692,1676577,0,1,eye_tracking--czyli-tajna-bron-na-klienta,wiadomosc.html z dnia 06.03.2011.
  24. http://www.jak-stworzyc-strone.pl/2011/03/02/crazy-egg-czyli-badanie-strony-za-pomoca-mapy-klik¬niec/ z dnia 12.05.2011.
  25. http://www.crazyegg.com/snapshot/148039#confetti z dnia 12.05.2011.
  26. http://replay.web.archive.org/20070115002328/http://www.maturalne.net/ z dnia 7.05.2011.
  27. http://www.cke.edu.pl/images/stories/001_Matura/WYNIKI/raport_matura_2010.pdf z dnia 7.05.2011.
  28. http://maturzaki.pl/matura_2011 z dnia 12.05.2011.
  29. http://www.ataxo.pl/informacje/wyszukiwarki/google z dnia 7.05.2011.
  30. http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/google;oglasza;ile;zarabia,118,0,610678.html z dnia 7.05.2011.
  31. http://im-news.pl/affiliate-marketing/jak-dziala-google-adsense/ z dnia 7.05.2011.
  32. http://www.useit.com/alertbox/20000514.html z dnia 11.05.2011.
  33. http://www.ranking.pl/pl/rankings/screen-resolutions.html z dnia 8.05.2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu