BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gabryś Bartłomiej J. (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Metodologiczne problemy badania struktury czasu w przedsiębiorczych organizacjach : ujęcie dialektyczne
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2006, nr 81, s. 144-150
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Czas w ekonomii, Przedsiębiorczość, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Competitive advantage, Time and economy, Entrepreneurship, Enterprise competitiveness
Abstrakt
W artykule opisano rolę czasu w świecie biznesu. Przedstawiono znaczenie czasu w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji przedsiębiorczych oraz problematykę badania struktury czasu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. S. Albert, Towards a theory of timing: An archival study of time decision in the Persian GulfWar, "Research in Organizational Beahavior" 1995, nr 17, s. 1-70.
  2. A.C. Bluedorn, The human organization of time: temporal realities and experience, Stanford Business Books, Stanford 2002.
  3. M. Bratnicki i B.J. Gabryś, Orientacje czasowe przedsiębiorczego rozwoju, w: Przedsiębiorczość organizacyjna: orientacje czasowe, opcje realne, wyjątkowi ludzie, red. J. Strużyna, PAN, Gnome, Katowice 2004.
  4. R. Butler, Time in organizations: Its experience, explanations and effects, "Organization Studies" 1995, nr 16, s. 925-950.
  5. P.A. Clark, A review of theories of time and structure for organizational studies, "Research in the Sociology of Organizations" 1985, nr 4, s. 35-79.
  6. J.E. McGrath i J.R. Kelly, Time and human interaction, Guilford, New York 1986.
  7. J. Hassard, Images of time in work and organizations, w: Handbook of organization studies, red. S.R. Clegg, C. Hardy i W.R. Nord, Sage, Thousand Oaks 1996, s. 581-598.
  8. E. Hall, The dance of life, Anchor Books/Doubleday, New York 1983.
  9. C.F. Kaufman, P.M. Lane, J.D. Lindquist, Exploring more than 24 hours a day: a preliminary investigation of polychronic time use, "Journal of Consumer Research" 1991, nr 18(3), s. 392-401.
  10. R. Kohli, D.R. Lehman i J. Pae, Extent and impact of incubation time in new product diffusion, "Journal of New Product Innovations Management" 1999, nr 16, s. 131-132.
  11. E. Mosakovski, P.Ch. Earley, A selective review of time assumptions in strategy research, "Academy of Management Review" 2000, nr 4.
  12. H. Reichenbach, The philosophy of time and space, Dover, New York 1958.
  13. E. M. Roger, Diffusion of innovation, Free Press, New York 1983.
  14. G. Young, K. Smith, C. Grimm i D.S. Simond, Multimarket contact and resource dissitnilarity: a competitive dynamics perspective, "Journal of Management" 2000, nr 2, s. 1217-1236.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu