BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janasz Władysław
Tytuł
Strategie kapitałowe jako źródło tworzenia wartości i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Capital Strategies as a Source of Creating the Enterprise's Value and Competition Adventage
Źródło
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 1, s. 53-67
Słowa kluczowe
Strategia inwestycyjna, Kapitał przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Strategia przedsiębiorstwa
Investment strategy, Business capital, Enterprise value, Competitive advantage, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym z zadań przedsiębiorstwa jest tworzenie jego wartości oraz przewagi konkurencyjnej. W tym celu przedsiębiorstwo musi przygotować odpowiednie strategie inwestycyjne i kapitałowe. W związku z tym niezbędna jest ocena tych strategii m.in. ze względu na: wielkość, strukturę, jakość, decyzje inwestycyjne, skalę ryzyka oraz decyzje w sferze finansowej.

Creating of value of the enterprise depends on the process of joining its strategy and the financial results. The estimation of enrerprises' capital strategies is necessary (value, structure, quality, investment decisions, the scale of risk, financial decisions, basic models and investment strategies). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Analiza sytuacji majątkowej, finansowej oraz pobycia finansowego. W: Analiza finansowa. Ujęcie sytuacyjne. Red. M. Hamrol. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  2. Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. PWE, Warszawa 1985.
  3. Balcerowicz L.: Socjalizm, kapitalizm - transformacja. Szkice z przełomu epok. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  4. Barney J.B.: Gaing and Sustaining Competitive Advantage. Addison-Wesley Publishing Company. Inc., New York 1997.
  5. Borowiecki R., Jaki A., Misiołek K., Rojek T.: Nadzór korporacyjny w procesie kreowania wartości i rozwoju przedsiębiorstwa. Red. R. Borowiecki. Wyd. Abrys, Kraków 2005.
  6. Dierickx I., Cool K.: Asset Stock Accumulation and Sustainable of Competitive Advantage. "Management Science" 1989, Vol. 35, No 12.
  7. Durlik I.: Inżynieria zarządzania - strategia i projektowanie systemów produkcyjnych. Agencja Wyd. Placet, Warszawa 1996.
  8. Ehrbar A.: EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa. WiG-Press, Warszawa 2000.
  9. Głuszek E.: Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  10. Godziszewski B.: Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa. Wyd. UMK, Toruń 2001.
  11. Janasz K., Janasz W., Wiśniewska J.: Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie. Wyd. Difin, Warszawa 2007.
  12. Janasz W.: Innowacje i ich miejsce w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. W: Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską. Red. W. Janasz. Difin, Warszawa 2005.
  13. Janasz W.: Zarządzanie kapitałem trwałym przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1993.
  14. Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  15. Kasiewicz S.: Nowy model biznesowego działania firm a "Strategia Lizbońska". W: Kapitał...,
  16. Krawiec F.: Strategia innowacji wartości w firmie. "Przegląd Organizacji" 2002, nr 12, s. 13-16.
  17. Marcinkowska M.: Kształtowanie wartości firmy. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  18. Muhiemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie, produkcja i usługi. PWN, Warszawa 1995.
  19. Polaczek R.: Majątek przedsiębiorstwa a jego wartość. W: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka. Red. E. Urbańczyk. T. 1. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
  20. Simon H.A.: Organizations and Markets. "Journal of Economic Perspectives" 1991, nr 5, s. 25-44.
  21. Slywotzky A.J., Morrisson D.J., Andelman B.: Strefy zysku. PWE, Warszawa 2000.
  22. Strategie inwestycyjne przedsiębiorstw w polskim przemyśle okrętowym. Red. W. Janasz. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1996.
  23. Sudoł S.: Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania. Wyd. II rozszerzone. Dom Organizatora, Toruń 2002.
  24. Towarnicka H.: Inwestycje rzeczowe w warunkach transformacji. Podstawowe problemy ekonomiczno-finansowe. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1996.
  25. Towarnicka H.: Strategia inwestycyjna przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.
  26. Walica H.: Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie. Wykorzystanie i powiększa nie majątku trwałego. Wyd. Triada, Dąbrowa Górnicza 1999.
  27. Wernefelt B.: From Critical Resources to Corporate Strategy. "Journal оf General Management" 1989, Vol. 14, No 3, Spring.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2382
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu