BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiowski Marian
Tytuł
Teoretyczne aspekty doskonalenia jakości w organizacji
Theoritical Aspects of Quality Improvement in an Organization
Źródło
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 1, s. 157-164
Słowa kluczowe
Jakość, Zarządzanie jakością, Kaizen, Przegląd literatury
Quality, Quality management, Kaizen, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono różne koncepcje idei doskonalenia jakości, od czasów starożytnych do chwili obecnej. Zwrócono uwagę na Kaizen - proces ciągłego ulepszania oraz normy ISO, które są ściśle związane z jakością i jej doskonaleniem.

The article presents different concepts of quality improvement from ancient times - Lao Tsu (Laozi), Plato - till the present - W.E. Deming, J.M. Juran, Ph.B. Crosby, G. Taguchi. It also refers to the concept of continous improvement - Kaizen. This issue has also been presented in view of the family ISO 9000:2000. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa-Poznań 1998.
  2. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolo_Deminga.
  3. Imai M., Kaizen - the Key to Japan's Competitive Success. Random House Business Division, New York 1986.
  4. Jazdon A.: Doskonalenie zarządzania jakością. Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2001.
  5. Jedliński M: Jakość w nowoczesnym zarządzaniu. Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2000.
  6. Mantura W.: Zarządzanie jakością z przykładami. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  7. Steinbeck H.H.: Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1998.
  8. Urbaniak M.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Difin, Warszawa 2004.
  9. Wasilewski L.: Podstawy zarządzania jakością. Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998.
  10. Wawak S.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wyd. Helion, Gliwice 2006.
  11. www.pl.kaizen.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2382
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu