- Autor
- Gołębiowski Marian
- Tytuł
- Teoretyczne aspekty doskonalenia jakości w organizacji
Theoritical Aspects of Quality Improvement in an Organization - Źródło
- Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 1, s. 157-164
- Słowa kluczowe
- Jakość, Zarządzanie jakością, Kaizen, Przegląd literatury
Quality, Quality management, Kaizen, Literature review - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono różne koncepcje idei doskonalenia jakości, od czasów starożytnych do chwili obecnej. Zwrócono uwagę na Kaizen - proces ciągłego ulepszania oraz normy ISO, które są ściśle związane z jakością i jej doskonaleniem.
The article presents different concepts of quality improvement from ancient times - Lao Tsu (Laozi), Plato - till the present - W.E. Deming, J.M. Juran, Ph.B. Crosby, G. Taguchi. It also refers to the concept of continous improvement - Kaizen. This issue has also been presented in view of the family ISO 9000:2000. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa-Poznań 1998.
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolo_Deminga.
- Imai M., Kaizen - the Key to Japan's Competitive Success. Random House Business Division, New York 1986.
- Jazdon A.: Doskonalenie zarządzania jakością. Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2001.
- Jedliński M: Jakość w nowoczesnym zarządzaniu. Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2000.
- Mantura W.: Zarządzanie jakością z przykładami. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Steinbeck H.H.: Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1998.
- Urbaniak M.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Difin, Warszawa 2004.
- Wasilewski L.: Podstawy zarządzania jakością. Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998.
- Wawak S.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wyd. Helion, Gliwice 2006.
- www.pl.kaizen.com.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-2382
- Język
- pol