BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Beliczyński Jan (Akademia Ekonomiczna w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Model organizacji marketingu w przedsiębiorstwie
Organizational Model of Marketing Activities in the Enterprise
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1993, nr 407, s. 89-102, rys., tabl., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Przedsiębiorstwo, Struktura organizacyjna, Instrumenty zarządzania
Marketing, Enterprises, Organisational structure, Management instruments
Uwagi
rez., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł stanowi próbę ukazania modelu organizacji marketingu w przedsiębiorstwie. W kolejnych częściach artykułu przedstawiono model w aspekcie statycznym, tj. strukturę organizacyjną pionu marketingowego, oraz w aspekcie dynamicznym (czynnościowym), obejmujący zarówno procesy i procedury realizacji funkcji marketingowych oraz instrumenty zarządzania. Ze względu na ograniczone ramy artykułu pominięto problematykę metodyki budowy modelu organizacji. Położono szczególny nacisk na praktyczne aspekty wykorzystania modelu w przedsiębiorstwach, gdzie zawarte sugestie dotyczące organizacji powinny być w większym stopniu wykorzystane w działalności polskich przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)

In the context of the implementation of the market economy mechanisms, there arises the need of undertaking activities oriented towards the Identification and satisfaction of needs. Thus an elaboration of the conception of how to organize marketing activities in the enterprise has become one of the major issues. The changing environment enforces the introduction of the indispensable changes in the organizational structures and in the range of performed tasks of the particular organizational units dealing with marketing. The present article constitutes an attempt at the presentation of the organizational model of marketing activities in the static aspect, embracing the organizational structure of the marketing section, and in the dynamic one, dealing with processes, marketing procedures and instruments of management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cyrson E.F., Międzynarodowy marketing produktów, "Businesaman-Magazine" 1991, nr 3/6.
  2. Dziadoń J., Modelowanie rozmieszczenia czynników decyzyjnych w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, "Zeszyty Naukowe" AE w Krakowie AE, Kraków 1990, nr 309.
  3. Krzymiński A.H., Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym. Porównania i syntezy, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN 1988.
  4. Otte M., Marketing, Spółka "Gratis", Wrocław 1991.
  5. Straszyński W., Zarządzanie mieszanymi systemami marketingowymi, "Przegląd Organizacji" 1991, nr 6, przedruk z czasopisma Harvard Business Review: Moriarty R.T., Movan U., Managing Hybrid Marketing System, XI-XII 1990, USA
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu