- Autor
- Glabiszewski Waldemar (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
- Tytuł
- Rozwój technologii w polskich przedsiębiorstwach usług finansowych
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 198-205, tab.,
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Usługi finansowe, Rozwój technologiczny
Enterprise management, Financial services, Technological development - Abstrakt
- W niniejszym artykule o charakterze teoretyczno-empirycznym autor chce podkreślić znaczenie technologii w działalności przedsiębiorstwa usługowego i uzasadnić potrzebę jej rozwoju. Podstawowym źródłem danych niezbędnych do realizacji tych zamierzeń w części empirycznej były przeprowadzone przez autora w styczniu 2009 roku badania, które zostały zrealizowane metodą ankiety bezpośredniej wśród 90 przedsiębiorstw sektora finansowego. Na liczbę przebadanych przedsiębiorstw składa się 20 banków, 20 zakładów ubezpieczeń na życie, 20 zakładów ubezpieczeń majątkowych, 20 towarzystw funduszy inwestycyjnych i 10 powszechnych towarzystw emerytalnych. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Por. M. Dodgson, D. Gann, A. Salter, The Management of Technological Innovation. Strategy and Practice, Oxford University Press Inc., New York 2008, s. 5.
- P. Trott, Innovation Management and New Product Development, FT Prentice Hall, London W, s. 320.
- Por. M. Bielski, Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa OT, s. 84.
- M. Dodgson, D. Gann, A. Salter, The Management, s. 2.
- D. Kornacka, Wiedza technologiczna i jej dyfuzja w procesie międzynarodowego transferu technologii, w: Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, red. W. Janasz, Rozprawy i Studia T.(DXX) 446, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2003, s. 212-216.
- M. Jedliński, Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach usługowych, w: Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, red. B. Filipiak, A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s, 333.
- P. Niedzielski, Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach usługowych, w: Przedsiębiorstwo usługowe, s. 234.
- K. Clarke, D. Ford, M. Saren, R. Thomas, Technology Strategy in UK Firms, "Technology Analysis and Strategic Management" 1995, no. 7, s. 223-245; D. Smith, Exploring Innovation, The McGraw Hill Companies, London 2006, s. 161-162.
- P. Lowe, The Management of Technology. Perception and Opportunities, Chapman & Hall, London 1995, s. 27.
- Y. Timmor, T. Rymon, To do or not to do: the dilemma of technology-based service improvement Journal of Services Marketing" 2007, Vol. 21, No. 2, s. 99.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol