BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gruszczyńska-Malec Grażyna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach), Rutkowska Monika (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Strategie zarządzania wiedzą w wybranych przedsiębiorstwach województwa śląskiego : wyniki badań empirycznych
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 213-219, rys.,
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Strategia zarządzania, Konkurencyjność
Enterprise management, Knowledge management, Management strategy, Competitiveness
Kraj/Region
Województwo śląskie
Silesian Voivodeship
Abstrakt
Wraz z rozwojem gospodarki opartej na wiedzy, popularne stało się twierdzenie, że zasoby wiedzy i skuteczne zarządzanie niematerialnymi aktywami przedsiębiorstwa może wydatnie sprzyjać osiąganiu konkurencyjnej przewagi. W piśmiennictwie naukowym zakłada się ponadto, iż skuteczność w zarządzaniu wiedzą rodzi konieczność opracowania i wdrożenia strategii zarządzania wiedzą - strategii skoncentrowanej m.in. wokół tworzenia i wykorzystywania wiedzy organizacyjnej. Opierając się na przeglądzie literatury i analizie wyników empirycznych eksploracji (w szczególności zagranicznych) można wyłonić i scharakteryzować kilka zróżnicowanych strategii zarządzania wiedzą. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Mikuła, Strategie pozyskiwania i rozwoju wiedzy w organizacji, "Ekonomia i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004, nr l, s. 29.
  2. K. Haggie, J. Kingston, Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22
  3. M.T. Hansen, N. Nohria, T. Tierney, Whafs Your Strategy for Managing Knowledge? "Harvard Business Review", March-April 1999, s. 106-116
  4. H. Heskin, The Relationship Between Explicit and Tacit Oriented KM Strategy, and Firm Performance, "The Journal of American Academy of Business", Cambridge, Vol. 7, nr I, 2005, s. 169
  5. M. Gloet, M. Berell, The Dual Paradigm Nature of Knowledge Management: Implications for Achieving Quality Outcomes in Human Resource Management, "Journal of Knowledge Management", Vol. 7, nr l, 2003, s. 7
  6. R. Maier, U. Remus, Implementing Process-Oriented Knowledge Management Strategies, "Journal of Knowledge Management" Vol. 7, nr 4, 2003, s. 64.
  7. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  8. K. Haggie, J. Kingston. Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22.
  9. Szerzej o strategii personalizacji, kodyfikacji i pomostowej w artykule autorek pt. Strategie zarządzania wiedzą "Przegląd Organizacji" 2007, nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu