- Autor
- Kafel Tomasz (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
- Tytuł
- Modele współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 268-274, tab.,
- Słowa kluczowe
- Współpraca, Organizacje pozarządowe, Cele przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Cooperation, Non-governmental organisation, Corporate objectives, Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR) - Abstrakt
- Celem artykułu jest zaprezentowanie ewolucji relacji pomiędzy biznesem a organizacjami pozarządowymi w kontekście realizacji celów przedsiębiorstw uwzględniających zarówno zasady społecznej odpowiedzialności, jak i zyskowności oraz wskazanie modelowych rozwiązań w obszarze tej współpracy, a tym samym wypełnienie luki w literaturze krajowej w tym obszarze. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- J. Brugmann, C.K. Prahalad, Biznes -społeczeństwo: nowa umowa, "Harvard Business Review Polska" nr 51, Maj 2007, s. 56-59.
- B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007, s. 361.
- Tamże, s. 369.
- M. Łazarowicz-Kowalik, Między organizacjami pozarządowymi a biznesem - fundacje korporacyjne, "Trzeci Sektor" 2008, nr 14, s. 84-95.
- Przedsiębiorstwa społeczne to "prywatne, autonomiczne organizacje, dostarczające produkty lub usługi na rzecz szerszej społeczności, w których zakres korzyści materialnych podlega ograniczeniom. Ich założycielem albo zarządzającym jest grupa obywateli, która przywiązuje dużą wagę do autonomii i jest gotowa przyjąć ekonomiczne ryzyko związane z prowadzoną działalnością społeczno-ekonomiczną", za: K. Wygnański, Ekonomia społeczna w Polsce - definicje, zastosowania, oczekiwania, wątpliwości, "Ekonomia społeczna. Teksty" 2006, s. 19, (http://ekonomiaspoleczna.pl).
- J. Brugmann, C.K. Prahalad., Biznes-społeczeństwo, s. 58.
- M. Kwiecińska, Organizacje niedochodowe partnerem przedsiębiorstw w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności, w: Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, red. Z. Olesiński, A. Szplit, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, Kielce 2004, s. 617-622.
- Tamże, s. 618-619.
- D. Bukalska, Współpraca organizacji pozarządowych z firmami w nawiązaniu do idei społecznej odpowiedzialności biznesu, "Trzeci Sektor" 2008, nr 14, s. 54-62.
- Do wyjątków należy inicjatywa firmy Danone z partnerami (m.in. Instytut Matki i Dziecka, sieć sklepów Biedronka), polegająca na wprowadzeniu na rynek kaszki na mleku w jednoporcjowych opakowaniach, która stanowi tani (60 gr) i pełnowartościowy posiłek dla dzieci z najuboższych rodzin, za: A. Ptak, Pomysły na współpracę, "Harvard Business Review Polska" 2007, nr 51, s. 67.
- J. Mair, Another future is possible, "IESE Alumni Magazine" 2008, nr 109, s. 24.
- Telenor ma w tej spółce 62% udział.
- Tamże, s. 24.
- Tamże.
- Tamże.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol