- Autor
- Kopeć Jacek (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- Tytuł
- Benchmarking zarządzania talentami
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 289-295
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie talentami, Benchmarking, Pracownicy w przedsiębiorstwie
Enterprise management, Talent management, Benchmarking, Employees in enterprise - Abstrakt
- Coraz bardziej rozprzestrzeniający się kryzys gospodarczy powoduje, że przetrwać na rynku będą mogły te przedsiębiorstwa, które potrafią się lepiej dostosować do stojących przed nimi wyzwań. Problemy, jakie napotykają przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku, podlegają ciągłym zmianom i są uzależnione od wielu czynników. Pokonanie tych problemów i osiągnięcie sukcesu na rynku jest możliwe dzięki posiadaniu w organizacji utalentowanych pracowników i ich odpowiedniemu wykorzystaniu. O talenty w organizacji nie jest łatwo. Wiele tutaj zależy od przyjętej definicji talentu w organizacji. Ustalenie kryteriów identyfikujących utalentowanych pracowników ułatwia odpowiednie nimi zarządzanie i uzyskiwanie dzięki temu zarządzaniu jak najlepszych rezultatów dających przewagę konkurencyjną. Celem artykułu jest ukazanie przesłanek, istoty, celów i zakresu benchmarkingu zarządzania talentami. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- E.G. Chambers, M. Foulon, H. Handfield-Jones, S.M. Hankin, E.G. Michaels III, The war for talent, "The McKinsey Quarterly" 1998, nr 3, s. 44-57.
- C. Ashton, L. Morton, Managing talent for competitive advantage, "Strategic HR Review", Juty/ August 2005, Vol. 4, Issue 5, s. 28.
- R. Rodriguez, Learning's impact on talent flow, "Chief Learning Officer", April 2008, s. 51.
- M. Juchnowicz, Kierowanie karierą z perspektywy makro i organizacji, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów", październik 2006, nr 4, s. 43.
- J. Christensen Hughes, E. Rog, Talent management, A strategy for improving employee recruitment, retention and engagement within hospitality organization, "International Journal of Contemporary Hospitality Management" 2008, Vol. 20, No. 7, s. 743.
- M. Guthridge, A.B. Komm, E. Lawson, Making talent a strategic priority, "The McKinsey Quarterly" 2008, No. l, s. 49-50.
- K. Zimniewicz, Współczesne koncepcje i metody zarządzania, wyd. II zmienione, PWE, Warszawa 2003, s. 43.
- C.E. Bogan, M.J. English, Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk, Wydawnictwo Helion,Gliwice 2006, s. 33-34.
- J. Kopeć, Dylematy zarządzania talentami, w: Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. S.A. Wilkowski, T. Listwan, Difin, Warszawa 2008, s. 288.
- A. Miś, A. Pocztowski, Istota talentu i zarządzania talentami, w: Zarządzanie talentami, red. A. Pocztowski, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008, s. 44.
- L.A. Berger, Creating talent management system for organizational excellence: Connecting the Dots, w: The talent management handbook, Creating organizational excellence by identifying, developing&promoting your best people, L..A. Berger, D.R. Berger (ed.), McGraw-Hill, New York 2004, s. 4.
- L. Uren, J. Samuel, From talent compliance to talent commitment, "Strategic HR Review", Mar/ Apr 2007,Vol.6, Issue 3,s. 32.
- M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005, s. 354-355.
- L. McGee, CEOs' influence on talent management, "Strategic HR Review" Nov/Dec 2006, Vol. 6, Issue l, s. 3.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol