- Autor
- Krzakiewicz Kazimierz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Cyfert Szymon (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Tytuł
- Reframing w procesie przekształcenia organizacji
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 319-326, rys.,
- Słowa kluczowe
- Przekształcenia organizacyjne przedsiębiorstwa, Innowacje w organizacji, Zarządzanie, Organizacja, Otwartość na zmiany, Przeformułowanie
Organizational transformation of the company, Innovations in organization, Management, Organisation, Openness to change, Reframing - Abstrakt
- Reframing jest procesem zasadzającym się na konieczności rekonstrukcji dotychczas obowiązujących norm i standardów oraz likwidacji oporu wobec zmian w wyniku przekształcenia sposobów postrzegania działań realizowanych w organizacji. Pojęcie reframingu wywodzi się z psychologicznej teorii neurolingwistycznego programowania, w której to oznacza nadanie nowego znaczenia określonemu zachowaniu. W dosłownym tłumaczeniu pojęcie "to reframe" oznacza "przeramowanie" albo "przystosowanie od nowa". (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- L.G. Bolman, T.E. Deal, Reframing Organizations, John Wiley & Sons, Inc., San Francisco 2003.
- Ch. Hampden-Turner, Creating Corporate Culture: From Discord to Harmony, Addison-Wesley, Reading, Mass. 1992.
- G. Morgan, Imaginization: The Art of Creative Management, Sage, Thousand Oaks 1993.
- F.I. Gouillart, J.N. Kelly, Transforming the Organization, McGraw-Hill, Inc., New York 2000.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol